Õpetajate Leht 20. märtsil
Õpime distantsilt õpetama
Koroonaviiruse leviku tõkestamiseks on alates 16. märtsist kõik koolid üle viidud distantsõppele. Oleme eriolukorras esimest korda ja ühtviisi on õpipoisi rollis õpilased, õpetajad, koolijuhid ja lapsevanemad. Kui hästi me arvutipõhise õppega hakkama saame? Kuidas tõhusalt õpetada ja õppida? Õpetajate Leht vahendab koolide kogemusi-soovitusi ja asjatundjate nõuandeid, mis võiks aidata õpetajatel veelgi nutikamaks saada ja võtta kriisist positiivse.
Lasteaiad eriolukorras veel töötavad
Mõnes omavalitsuses on suletud ka lasteaiad ning töötavad vaid valverühmad. Paljud lasteaiad on siiski ka eriolukorra ajal avatud, kuigi lapsi on seal väga vähe. Lasteaedades kehtivad ranged hügieenireeglid, ära on jäetud huviringid ja üritused edasi lükatud. Väga keeruline on tekkinud olukord algklassiõpilaste vanemate jaoks. Kuidas korraldada elu, kui laps jääb üksi koju?
„Noored kooli“ meelitab ka „vanemaid“ noori
Kolmekordne vanaema Jana Adari hüppas „Noored kooli“ ree peale oma viiekümnenda sünnipäeva eel, pagasiks rikkalik elu-, õpi- ja töökogemus. Adari soovib, et temaga mullu kooliteed alustanud Puhja jütsidel säraks silm ka järgmistes klassides.
Miina Härma gümnaasiumi 12. klassi õpilasel Annabret Helena Järvel õnnestus pääseda tööpraktikale Londoni moenädalale ja näha, milline on glamuurse maailma kulissidetagune.
50 aastat lasteaiaõpetajana – kuidas see on võimalik?!
Lasteaias töötamise retsept on lihtne: armasta lapsi ja oma tööd ning mine tööle rõõmuga. Lapsed annavad palju energiat ja hoiavad hinge noorena, usub õpetaja Mare Värton, kelle jaoks Põlva Lepatriinu lasteaed on olnud juba 50 aastat esimene ja ainus töökoht.
Kuninga tänava koolil on pikaaegne kaasava hariduse kogemus
Paarikümne aasta pikkusest kogemusest ja sellest sündinud uuendusest, mis säästab õpetajat läbipõlemisest, räägivad kooli direktor Urve Krause ja õppealajuhataja Liina Õmblus.
Pärnu kaasav haridus toetub koostööle
Pärnu linna haridusosakonnas on loodud kaasava hariduse spetsialisti ametikoht. Selle inimese ülesanne on koordineerida ja rakendada oma valdkonna tööd linna koolides. Loodud on tegevuskava, mis hõlmab erivajadustega lapsi nii lasteaedades, koolides kui ka huvikoolides.