Õpetajate Leht 24. aprillil
Riik on eraldanud toiduraha iga lapse jaoks. Kuhu see kaob?
Küllap pole saladus, et tasuta koolitoit on suurele osale Eesti peredest suureks abiks. Olukorras, kus riik on eraldanud valdadele koolilaste toiduraha, on mitmed pered olukorras, kus enam kui kuu aega pärast distantsõppe algust pole nad koolitoidust kippu ega kõppu kuulnud ning paiguti peab toidupakki lunima või vajadust abi järele kirjalikult tõestama.
Kuidas on üks või teine omavalitsus olukorra lahendanud?
Eestis on tublid 5-aastased lapsed
Kõik on kuulnud OECD organiseeritud PISA uuringust, kus Eesti õpilased on saavutanud suurepäraseid tulemusi. 2018. aastal korraldas OECD rahvusvahelise alushariduse ja laste heaolu uuringu, mille fookuses olid 5-aastased lapsed ning mida tulevikus loodetakse sama laialdaselt kasutada kui PISA-t. Lisaks Ameerika Ühendriikidele ja Inglismaale tehti ettepanek osaleda ka Eestile kui edukale PISA-riigile.
Õpitee ja töö muutuvas keskkonnas ‒ uus moodul kutsekoolidele
Hiljemalt 1. septembrist 2021 alustavates kutseõppekavades asendatakse senine moodul „Karjääri planeerimine ja ettevõtluse alused“ uue mooduliga „Õpitee ja töö muutuvas keskkonnas“. Kuidas mooduli rakendamiseks valmistuda?
Tavalisest tööhulgast täitsa piisab
Soome õpetajate ajakiri Opettaja vahendab õpetajate muljeid eriolukorras töötamisest. Üle 40% õpetajatest märkis ametiühingu hallata olevas Meeleolumõõdikus, et nad ei suuda vabaneda tööpingetest ega vähendada töökoormust, mille eriolukord on endaga kaasa toonud. Tundideks valmistumine võtab tohutult aega ja oma tööd näevad õpetajad juba uneski. Nii ametiühing kui haridusminister kutsuvad õpetajaid üles ennast rohkem säästma.
Sisekaitseakadeemia pidas aktust tavatult
Sisekaitseakadeemia pidas oma 28. sünnipäeva puhul aktust uudsel moel – virtuaalselt. Toimumata ei jäänud ükski traditsiooniline tegevus ja tehtud said ka osalejate ühispildid – samuti virtuaalselt.
Kesk-Läänemere piirkonna riikide koolid ühtlustasid õppekavu
Kesk-Läänemere riikide kutse- ja rakenduskõrgkoolides on ühiste programmide raames täiendatud õppekavu väga paljudel erialadel. Hariduse ühtlustamisega tekib ühetaoline kompetentsus, mis annab inimestele võimaluse teha tööd kõigis osalenud riikides – Rootsis, Soomes, Eestis ja Lätis ning ka Ahvenamaal. Neis paigus reisijaile loob see võimaluse saada kohapeal ühesugusel tasemel teenuseid.
Valmivad töövahendid erivajadusega õppijate sotsiaal-emotsionaalsete oskuste hindamiseks ja arendamiseks
Kuigi sotsiaal-emotsionaalsed oskused on töö- ja eraelus väga olulised, ei kajastu see kutsehariduse õppe- ja ainekavades piisavalt. Rahvusvahelise projekti käigus töötataksegi välja neli töövahendit: teaduspõhine test oskuste mõõtmiseks, harjutuste kogumik nende edendamiseks, käsiraamat kutseõppeasutuste personalile ja koolitusmoodulid õpetajatele ja tugispetsialistidele. Eestist osales SEC4VET-i projektis Astangu kutserehabilitatsioonikeskus.