Õpetajate Leht 15. mail

13. mai 2020 - Õpetajate Leht 15. mail kommenteerimine on välja lülitatud

Kohanemiseks polnud aega, tuli tegutseda

Õpetajad kirjutavad, kuidas nad eriolukorraga kohanesid ning oma tööd ja koduelu ümber korraldasid, kuidas kasvas töökoormus ja missugused mured tekkisid.

Kas tüdrukud saavad poistest paremaid hindeid?

Haridusteaduslike tööde riiklikul konkursil esimese preemia pälvinud Viimsi gümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kaidi Kolsar uuris oma magistritöös õpilase soo võimalikku mõju hindamisele ja avastas, et üleüldse on õpetajad väga subjektiivsed. Funktsionaalse lugemisoskuse hindamisel erinesid samale tööle antud pallid üle 40%.

„Pilli puudutus“ viib kokku muusika- ja üldhariduskoolid

Katselise koostööprojektina alguse saanud „Pilli puudutus“ tähistab Tartu üldhariduskoolide ja muusikakooli juba kolmandat aastat kestvat uuelaadset koostööd. „Pilli puudutus“ teenib eesmärki tutvustada mitmesuguseid pille, toetamaks laste arengut ja õppimisvõimet algkoolieas.

Ettevõtlikud nutimunad“ tulid virtuaalselt

Pärnu Rääma põhikool korraldas viiendat korda Pärnumaa peredele virtuaalse kogupereürituse. Seekord ei saadud kokku koolimajas, vaid osaleti kodudes. Eestvedaja on kooli haridustehnoloog Mart Kimmel ja korraldajaiks koos temaga õpilased. Ettevõtmine on kogunud populaarsust ja andnud tegijaile julgust plaanida laieneda üle regiooni või riigi.

Eesti keel ja kirjandus gümnasistide uurimustes ja praktilistes töödes

Läänemaa ühisgümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja Tiina Brock kirjutab oma õpilaste uurimistöödest. Pikemat keskendumist ja süvitsi minemist vajavad protsessid on tema hinnangul parim võimalus kiindumise tekkeks, millest omakorda võib välja kasvada tulevane elukutse. Õpetaja ülesanne on innustada, huvi tekitada, põnevaid eneseteostusvõimalusi pakkuda. Edasi juhtuvad asjad justkui iseenesest.

Aed on tähendanud eestlase jaoks midagi erilist ja imelist

Koolidel on olnud meie aianduse ja kodukultuuri arengus oluline tähendus ja tähtsus. Just koolmeistrite poolt koolimajade juurde rajatud aedades said lapsed esimesed teadmised aiapidamisest, mis jõudsid nende kaudu ka nende vanemateni, tõdeb Eesti vabaõhumuuseumi püsinäituse kuraator Anneli Banner, kes on uurinud nii meie taluaianduse ajalugu kui ka kooliaedade algust.