Õpetajate Leht 29. mail
Kellel on aega andekate ja tublide õpilaste jaoks?
Sellel kevadel andekad ja tublid õpilased enam kooli oodatud pole. Kooli uksed on avatud, kuid õpetajatel tuleb järele aidata neid õppijaid, kes on teistest kõvasti maha jäänud. Pärast kriisi juhtus see, mida on haridussüsteemis juba kümme aastat välditud – näost näkku õpe toimub lõpuks tasemerühmades, paraku vaid nõrgema sihtrühma vajadusi arvestades. „Koolil on mure nende pärast, kes on teistest maha jäänud. Ülejäänud peavad saama ise hakkama,“ kirjutavad TLÜ haridusteaduste instituudi õppejõud Riin Seema ja Halliki Põlda.
Distantsõpe liitis kooli ja kodu ühtseks tiimiks
Kuskil kümnendik õpilastest sattus distantsõppe käigus õppimisega raskustesse ja pidi õppeaasta lõpul kooli kohale minema. Umbes pooled said õppimisega kenasti hakkama. Õpilaste hakkamasaamine distantsõppel sõltus paljuski kodu ja kooli koostööst.
LÕK-koolid: kas liigne luksus või tõsine vajadus?
Riigi suund on kaasav haridus ja suurem osa erivajadusega õpilasi õpibki kodulähedases koolis. Mis saab riigile kuuluvatest väheneva õpilaste arvuga lihtsustatud õppekava koolidest, kuhu on koondunud aastatepikkune kogemus ja pädevus ning mis on andnud laste õpetamisel ja toetamisel häid tulemusi?
Esimese klassi virtuaalne klassiõpetaja
Seni peamiselt põhikoolis loodusainete asendusõpetajana töötanud Vivika Jürna andis kaks kuud tunde esimese klassi õpilastele, ilma et oleks nendega kunagi varem päriselus kohtunud.
Näost näkku nägi klassiõpetajat asendanud Jürna oma õpilasi esimest korda sellel neljapäeval aiapeol, kui tähistati õppeaasta lõppu ja kõikide laste sünnipäevi.
Kuidas on meie õpilastest saanud maailma parimad rahatargad?
PISA 2018 finantskirjaoskuse uuringu andmeil on Eesti õpilaste finantsteadmised ja -oskused maailma parimad. Millist rolli on meie noorte rahatarkuse teadmiste tippu tõusul etendanud ettevõtlusõppe programm?
Millest kirjutab Soome õpetajate häälekandja Opettaja maikuus?
Silja Aavik on seekord vahendanud Eesti lugejaile „koroonavabu“ artikleid. Saame teada, mis nippidega õpetatakse Ii vallas lastele juba lasteaias energiat kokku hoidma ja kuidas Vantaal püütakse vähendada koolitoidu raiskamist. Ida-Soome ülikooli teadlane Arto O. Salus tuletab oma kolumnis meelde aga vaimseid väärtusi ja eneseharimise tähtsust, mis viib meid pimedusest valgusse.
Urvaste kool ja Valgamaa KÕK laiendavad koos kutseõpet
Urvaste koolis, kus õpitakse põhikooli lihtsustatud õppekava järgi, saab samas õppida ka elukutset. Kolme kutsekooliga koostöös on õppimisvõimalused laienenud ning nüüd on noortel valida juba nelja ameti vahel.