Rae õpetajad häälestusid kooliaastaks
Mõttevahetuse tulemusena sündis tuumakaid ideid. Meeskonnamängude võitjad. Foto: Marju Randlepp
Uue koolisügise eel viis Rae vald oma hariduse pere – koolide ja lasteaedade õpetajad ning tugipersonali – kaheks päevaks Läänemaale Roostale suvekooli.
Kosutava õhuga männimetsas päikesevarjude all arutles koolirahvas koos vallajuhtidega hariduse ja noorsootöö arengukava üle. Seejärel pakkusid põnevat tegevust 14 töötuba, mida juhendasid oma inimesed. Ettevõtmise korraldaja, Rae valla hariduse peaspetsialist Marju Raudlepp rõõmustas, et nimekiri soovijatest, kes tahtsid töötube läbi viia, täitus üllatavalt kiiresti. Poolteist tundi ühes ja seejärel teises seltskonnas õpiti viltima, kaarte meisterdama, animatsioone looma jm põneval moel aega sisustama ning mängiti meeskonnamänge.
Teisel päeval toimus ajurünnak, kus kaheksaks kogukonnaks jagunenud rühmades vaeti algava kooliaasta edu heaks uusi ideid ja tegevusi. Mõttetööst sündis mitu algatust, mis väärivad laiematki tutvustamist. Näiteks mõeldi luua vallaülene veebiplatvorm, kuhu õpetajad saaksid üles panna matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogia ülesandeid lastele, otsustati teha koostöös ettevõtetega 7.–9. klassidele inseneeriapäev, korraldada kogemuskohtumisi ning teha kõigi koolide õpilasesindustele kooliaasta alguse puhul kohtumine. Räägiti ka vajadusest koolitada mentorõpetajaid ja organiseerida neile kokkusaamisi.
Alustavad õpetajad panid kirja oma soovid: et tehtaks giidituur valla koolides ja saaks tutvuda vallavalitsusega. Et kord aastas toimuks uute õpetajate ideepidu, kus osaleksid koolide, lasteaedade ja tugiüksuste töötajad.
Rae vald tegi sellise kokkusaamise kooliaasta eel juba teist korda. Mullu, kui osales sadakond haridustöötajat, olid vastukajad väga positiivsed, tänavu oli osalejaid enam kui poolesaja jagu rohkem.
Osalejate kommentaarides peegeldus seekordki rahulolu: „Väga tervendav ja motiveeriv“, „Sada protsenti vajalik üritus“. Leiti, et sellise kokkusaamise tulemusena tekib omavahel rohkem mõistmist ja koostööd, ning et niisugune uue kooliaasta algus maandab pika puhkuse järel tekkida võiva töötõrke.