Uus juht toob ühendatud ametisse erasektori juhtimismudeli
Nelja asutuse liitmisega loodud haridus- ja noorteameti juhiks saanud Ulla Ilisson tunnistas teisel tööpäeval, et uue riigiameti juhtimine on tema jaoks väga suur vastutus ja väljakutse. Lähiajal ootab teda ees ridamisi kohtumisi haridustöötajatega, saamaks ülevaadet sellest, mis on süsteemis hästi ja mis vajab muutmist.
Uue ameti juhiks saanud Ulla Ilisson on senine erasektori tippjuht, kes on töötanud põhiliselt finantssektoris turunduse ning digitaalsete teenuste kasutuselevõtu juhtimisega.
Mainisite, et olete haridussüsteemis valge leht – väljapoolt tulnud. Kuidas te vastate kriitikale, et tulete väljapoolt haridussüsteemi?
Ma ei pea seda oma eeliseks ega puuduseks. Selle põgusa aja jooksul, mil olen selle süsteemiga kokku puutunud, olen saanud teada, et valdkonnas töötab palju tarku ja pühendunud inimesi. See, keda ameti etteotsa otsiti, oli inimene, kes tooks kaasa uue juhtimiskultuuri, -käekirja ja tänapäevasema vaate, kuidas maatriksorganisatsioonis peaks tööd korraldama, et see oleks tõhus, klientide huvides pidevalt arenev ja paraneva kvaliteediga, peale selle ka süsteemis töötavatele inimestele nauditav, nii palju, kui see on võimalik.
Mida juhtimise seisukohalt erasektorist üle toote?
Saan juurde tuua tulemusjuhtimist. Tuleb saada aru, kes on meie klient, mida me talle pakkuda saame, kuidas me tulemusi monitoorime. Klient on kogu aeg süsteemi keskmes ja me peame oskama oma tööd ka numbriliselt enda jaoks lahti mõtestada. Teine teemade ring on see, kuidas võimalikult palju ära kasutada tänapäevaseid tehnoloogiaid selleks, et süsteem toimiks veelgi tõhusamalt, lõppkasutaja jaoks mugavamalt. Näiteks distantsõpe tõi ilmekalt välja, kui palju pidid õpetajad tegema töid, mida oleks saanud ära teha robotid.
Uute tehnoloogiate kasutamise kaudu on võimalik süsteemi oluliselt odavamalt üleval pidada, see aga annab võimaluse tõsta näiteks õpetajate palka. Kolmas teemade ring on see, et Eesti haridus on väga heas seisus, aga mujal maailmas tuleks sellest rohkem rääkida. Oleme harjunud rääkima probleemidest, aga võiksime rääkida rohkem sellest, mis meil on hästi.
Mida on õpetajal ja koolijuhil uue ameti loomise ja teie tööleasumisega seoses lähiajal oodata?
Nemad on sihtrühmad, kellega tahan kohtuda ja kelle ettepanekuid kuulda, et saada aru mis on eelmises koostöömudelis head ja mis vajab muutmist – et asjad oleks tõhusamad ja selgemad. Avatud koostöö kaudu on võimalik saada paremaid tulemusi.
SA Innove, SA Archimedese, hariduse infotehnoloogia sihtasutuse ning Eesti noorsootöö keskuse teenuste põhjal loodud haridus- ja noorteamet alustas tööd 3. augustil. Ühendameti peamine tegevus on haridus- ja noortepoliitika elluviimine.
Ja ikkagi ei saa ma aru, kuidas võib inimene ilma häbi tundmata nii mõõdutundetult suurt töötasu nõuda!
Tere
Minule jäi arusaamatuks, kes on kliendid: kas direktor või õpetajad või lapsevanemad või õpilased ja kes on klienditeenindajad?