Keeleõpetajad on ärganud talveunest

25. sept. 2020 Ingrid Prees eesti keele kui teise keele õpetajate liidu juhatuse esimees - Kommenteeri artiklit
Eesti keele kui teise keele õpetajate liidu mõttetalgud tänavu juulikuus. Foto: Ingrid Prees

Mõnda aega talveunes olnud eesti keele kui teise keele õpetajate liit ärkas taas ellu tänu liikmetele, kes tundsid muret liidu jätkusuutlikkuse pärast. Esimesed sammud selles suunas astuti veebruaris, kui Kersti Võlu koolituskeskuses toimus koolituspäev eesti keele kui teise keele õpetajatele. Ürituse korraldaja oli Eesti võõrkeeleõpetajate liidu juhatuse esimees Ene Peterson, eesti keele kui teise keele õpetajate liidu asutajaliige ja kunagine pikaaegne esimees.

Võõrkeeleõpetajatel on oma aineühendused, kuhu kuuluda on auasi. Ka eesti keele kui teise keele, eesti keele võõrkeelena ja muu õppekeelega koolis eesti keeles õpetavad õpetajad vajavad oma aineühendust. Vajadus kogemusi jagada, ühisüritusi organiseerida ja neis osaleda, teha ettepanekuid õpetamise kvaliteedi tõstmiseks ja muudatusteks seadusandluses nii keeleõppe kui ka õpetajahariduse valdkonnas, luua hästi toimiv suhtlusvõrgustik on peamised põhjused, miks äratati ellu eesti keele kui teise keele õpetajate liit. Soovime toetada õpetajakutset omandavaid üliõpilasi, õpetaja teed alustavaid noori kolleege ja panustada õpetamise kvaliteeti.

Ootame tegusaid liikmeid, kes õpetavad eesti keelt teise keelena, annavad eesti keeles õppeaineid muu õppekeelega koolis, tunnevad muret eesti keele kui teise keele õpetamise pärast ja soovivad koolitajana panustada oma teadmistega keeleõppe kvaliteeti.

Sageli räägitakse, et eri haridustasemed elavad justkui igaüks oma elu. Et olukorda leevendada, ootame oma liikmeskonda õpetajaid alusharidusest kuni täiskasvanute õppeni. Ühise eesmärgi nimel tegutsedes saame liiduna panustada eesti keele kui teise keele õpetamise kvaliteeti.

Liidu uus juhatus valiti kolm kuud tagasi. Oleme alles lapsekingades, kuid sellest hoolimata on juhatus jõudnud videosilla teel kohtuda kolmel korral, et uuendada põhikirja, tegelda liikmetega ja panna paika tegevuskava. Juuli lõpus kogunesid liidu liikmed Kohtla-Järvel, kus toimusid mõttetalgud. Kohtumine oli tulemuslik: arutlesime eesti keele arengukava 2021–2035 ja põhikirja üle, rühmatöö käigus panime paika liidu väärtuspakkumise, visiooni ja missiooni. Koostasime liidu ettepanekud arengukava eelnõu kohta, mille saatsime haridus- ja teadusministeeriumi.

Augustis korraldas MTÜ Õpetajate Ühenduse Koostöökoda oma esindajatele kahepäevased koostööpäevad, milles osalesid ka juhatuse liikmed. Meie liige on E-koolikotis oleva õppevara kvaliteedi kontrolli ekspert. Lisaks teeme koostööd Eesti võõrkeeleõpetajate liidu ja Eesti keelepöördega. Et liita õpetajaid ja ärgitada neid osalema mitmesugustes ettevõtmistes, korraldab liit eesti keele nädalal oma liikmetele jutuvõistluse ja veebipõhise vestlusõhtu.

Meid ootavad ees mitmed väljakutsed. Videosilla teel hakkame üks kord kuus tegema oma liidu liikmetele vestlusõhtuid, mille temaatika saab vestlusõhtut läbi viiv liidu liige vabalt valida. Esimese vestlusõhtu viib 25. septembril läbi juhatuse esimees Ingrid Prees. Mis vestlusõhtul toimuma hakkab, jääb esialgu üllatuseks. Kindlasti tekitavad sellised kohtumised ühtsustunnet ja lähendavad liidu liikmeid, sest asume Eestimaa eri piirkondades ja aja nappusest tingituna ei ole võimalik nii tihti kokku saada.

Järgmise aasta detsembris tähistab liit 20. aastapäeva. Sünnipäeva-aastaks oleme planeerinud Tartus jaanuaris esimese silmast silma seminari, teise seminari viime kevadel läbi Tallinnas. Suurim väljakutse on väärika sünnipäeva tähistamine liidu sünnilinnas Tartus.

Soovime kujuneda kompetentsikeskuseks, kelle poole pöördutakse eesti keele kui teise keele õpet puudutavates küsimustes, keda võetakse kui arvamusliidrit ja võrdväärset partnerit.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!