Teeviit.ee aitab õpetajal õppeprotsessi rikastada

14. okt. 2020 Kaie Pranno haridus- ja noorteameti peaekspert - Teeviit.ee aitab õpetajal õppeprotsessi rikastada kommenteerimine on välja lülitatud

Teeviida portaalis on noortepäraseid materjale, mida õpetaja saab kasutada oma tunnis või õpilaste iseseisva tööna.

Teeviidas (teeviit.ee) on juttu väga erinevatest teemadest: haridus ja õppimine, töö ja karjäär, suhted, tervis (sh vaimne tervis), turvalisus jne. Selles noorte infoportaalis leidub sisukaid artikleid ekspertidelt ja spetsialistidelt, aga ka noorte enda kogemus- ja persoonilugusid. Teeviidal on ka oma Youtube’i teleklipid „Teeviit tulevikku“ (vt lähemalt bit.ly/teeviittulevikku), kus saavad sõna eksperdid ja noored ise ning kus arutletakse ka teemadel, nagu tervis, osalusvõimalused, ettevõtlikkus jpm. Koostöös noorte endaga on spetsialistide välja töötatud ka Teeviida teemakuud (vt https://www.teeviit.ee/teeviit-teemakuud-aastaks-2020/), kus igal kuul on erinev teemafookus.

Kaie Pranno.

Noorteinfoportaalis Teeviit on rohkesti selgitavaid materjale, mille najal saab õpetaja arutleda oma tundides õpilastega aktuaalsetel teemadel, nagu vaimne tervis, kuidas tulla toime erinevates olukordades, millised võimalused on noortel kaasa rääkida oma kogukonnas, mis on ettevõtlikkus ja ettevõtlus või kuidas mõjutavad nutiseadmed meie vaimset ja füüsilist tervist.

Noored tarbivad infot meelsasti visuaalses keeles ja Teeviidas on olemas videod, kujundatud infogrammid, pildiseeriad. Kõike seda saab noortega töötades kasutada ka õpetaja, huvi- ja ringijuht, noorsootöötaja. Ainetundide rikastamine noortele sobiva ja arusaadava infoga muudab õppimise koolis vaheldusrikkamaks ning toetab õpilaste iseseisvust oma elus tähtsate otsuste tegemisel.


Õpetaja kommentaar

Riin Luks.

Riin Luks

Paide gümnaasium ja Eesti avatud noortekeskuste ühendus

Teeviida üks väärtus on, et seal on ära toodud noorte enda seisukohti ja arvamusi. Näiteks veebilehel „Koolis õppimine“ on üleval noorte lugusid, millest näeb üsna selgelt, mis on nende jaoks õppimise juures tegelikult raske. Õpetajal on võimalus seda infot noorte õpetamisel arvesse võtta ja noorte ootustele vastu tulla. Lisaks on Teeviidas veebiseminare (näiteks suhted ja turvalisus, vaimne tervis) ja artikleid (näiteks „Harjuta digiallkirjastamist“ või „Ajaplaneerimise nipid“), mida õpetaja saab kasutada ka klassitunnis, olgu kõigiga üheskoos või igaüks iseseisvalt. Ma ei pea koolis kasutatavaid õppematerjale Teeviida omadest kehvemaks, kuid vahelduse mõttes võiks mõnikord mõtelda, kas näitetekstina sobib hoopis Teeviida materjal, seda kasvõi teema „Kuidas koduõppel aega planeerida?“ puhul.