Haridustorm tõi halli novembrisse värskendust

Ajale kohaselt toimus tänavune „Noored kooli“ aastakonverents „Haridustorm“ virtuaalses keskkonnas, põhiteemaks oli õppijakeskne õpe.
Aastakonverentsi peaesinejaid said veebis jälgida kõik haridushuvilised, päeva teises pooles aset leidnud õpitoad olid suunatud „Noored kooli“ kogukonnale.
„Noored kooli“ 14. lennu osaleja, Kohila gümnaasiumi loodus- ja inimeseõpetuse õpetaja Tuuli Muistna hinnangul oli aastakonverents üles ehitatud nii inspireerivate esinejate ettekannetele kui ka osalejate enda kogemuste jagamisele õpiringides ja töötubades. Enim inspireeris Muistnat Tartu Forseliuse kooli õppejuht Kristi Mumm, kes rääkis õpilaste enesejuhtimise arendamisest ja õpilaste iseenda analüüsimisest. „Pean seda väga oluliseks, sest sellest on tulevikus tööturul kasu,“ märkis Muistna. „Kristilt sain ideid, kuidas õpilaste enesejuhtimise arendamist enda jaoks välja töötada, selle vajalikkust seletada ning kuidas ja millal seda teha.“
Muistna osales õpiringis „Harjutamine teeb meistriks“, kus jõuti arutledes ühisele arusaamale, et harjutamist saab toetada õpilaste huvidega arvestades, neile vastutust ning kvaliteetset tagasisidet andes.
„Õpilane võiks oma tegevust ise analüüsida, seda võiks teha ka õpikaaslane ning seejärel õpetaja,“ sõnas Muistna. „Tagasisidet peaks saama võimalikult kiiresti ja see võiks kirjeldada olukorda.“
Tuuli Muistna soovibki lähiajal oma töös anda õpilastele võimaluse enda tööd tagasisidestada ja hinnata. Seni on ta seda vaid ise teinud, kuid noor õpetaja usub, et sellise võimaluse andmine õpilastele näitab usaldust nende vastu ja arendab eneseanalüüsi oskust. „On ju teada, et vigadest õpitakse enim ning vahetu tagasiside vigade kohta on väga hea õppimiskoht,“ täheldas Muistna.
Tuuli Muistna hinnangul oli „Haridustorm“ vahepealsetest tehnilistest viperustest hoolimata väga meeldiv ja kasulik. Just see, mida halli novembrikuusse vaja. „Päev, täis motiveerivaid inimesi ja kogemusi ning kogemuste vahetamist. Tõeline sünergia!“
Tallinna kunstigümnaasiumi klassiõpetajale Heleene Lippmaale jäi meelde Teach for All võrgustiku kogukonna mõju juhi Alex Beardi ettekanne hariduse seisukorrast maailma mitmes riigis. „Beard lõi kuulajatele reaalse visiooni hariduse tulevikust,“ lausus Lippmaa. „Huvitav oli ka kunstigümnaasiumi direktori Mari-Liis Sultsi aus ja otsekohene ettekanne uuendusmeelse kooli ilust ja valust, edulugudest ja õppetundidest. Sotsiaalse innovatsiooni labori asutaja ja juht Rasmus Pedanik tutvustas koosloome põhimõtteid, mida on vaja teada kõigil, kes soovivad muutusi ellu rakendada avaliku sektori tasandil ja kaasata poliitikakujundamisse kõiki asjaosalisi.“
Heleene Lippmaa osales õpilaste käitumise juhtimise töötoas, kus koostöös kogukonna liikmetega sai kogutud ideed siduda ühtseks metoodiliseks tervikuks, millega juhtida muutust oma klassiruumis ja koolis.
„November on koolides keeruline kuu, kus entusiasm kipub raugema ja nii õpetajatele kui õpilastele jõuab kohale koolielu keeruline reaalsus,” lausus Lippmaa. „Alustavale õpetajale oli värskendav ja julgustav saada virtuaalselt kokku inimestega, kes on sarnaselt meelestatud ja kel on ambitsioon hariduses muutusi ellu viia ja nende eest võidelda. „Noored kooli“ meeskond pakkus meile võimaluse kuulata oma ala aktiivseid tegijaid ning nendega koostöös oma klassiruumi ja kooli väärtust lisada.“