Stipendium toetab kogenute koolitööd ja ülikooliõpet

Teist aastat andis IT-ettevõte Playtech Estonia üle 5400 euro suuruse stipendiumi kahele Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi üliõpilasele, kes alustasid programmi „Kogenud kooli“ raames korraga nii õpetajahariduse omandamist kui ka õpetajatööd.
Stipendiaat Aime Liiv õpetab sügisest Järvakandi koolis matemaatikat. Ta oli 26 aastat vandeaudiitor, kuid tekkis tüdimus ja silm enam ei säranud, seepärast otsustas ta teha karjääripöörde.
„Töö lastega ei ole mulle võõras, sest paralleelselt põhitööga olen töötanud üle 30 aasta võistlustantsu treenerina, mul on vanemtreeneri kutse,“ märkis Liiv. „Tore on olla koolis. Järvakandi kool toetab mind igati.“
Liiv meenutas, et soovis matemaatikaõpetajaks õppida juba pärast keskkooli ja viis paberidki sisse, kuid viimasel hetkel läks siiski TTÜ-sse.
Agnes Vask on lõpetanud Tartu ülikooli füüsika erialal ning on füüsikaõpetaja Tartu Tamme gümnaasiumis. Kooli tööle läks ta magistriõpingute ajal, sest füüsika instituudist oli Tamme gümnaasiumisse lähedal käia. Ülikooliajal oli Vask ka füüsika seltsi teaduslaagrites kasvataja ja teaduskoolis juhendas füüsika õpikodasid põhikooliõpilastele. Vask oli ka Eesti tudengite satelliidiprojektis EstCube kvaliteedikontroll. Tamme gümnaasiumis annab Vask veel füüsika süvakursust, arendab tehnoloogia õppesuunda ja juhendab väitlusringi.
Stipendiumi üle andnud Playtechi brändi- ja kommunikatsioonijuht ning heategevusprojekte koordineeriv Egle Merbach soovis Vasele ja Liivile jaksu õpingutega lõpule jõudmiseks ja avaldas lootust, et stipendium lisab motivatsiooni.
„Oleme ülitänulikud Playtechile toetuse ees, sest riigil ja ülikoolil on vähe võimalusi tudengeid toetada,“ ütles Tartu ülikooli Pedagogicumi juhataja professor Margus Pedaste. Riikliku õpetajahariduse stipendiumi suurus on 160 eurot kuus, neid antakse välja kahe ülikooli peale sada, summa on olnud aastaid ühesugune.
„Kogenud kooli“ programmi on oodatud õppijad, kellel on magistriastme erialane ettevalmistus, kuid puudub õpetajatöö pädevus või kogemus. 2019. aasta kevadel võeti vastu 11 tulevast matemaatikaõpetajat, 2020. aastal said õppima asuda nii matemaatikud kui ka füüsikud.