Kaaluabist parkimisprobleemideni: noored tutvustavad koos loodud digilahendusi

2. dets. 2020 - Kommenteeri artiklit

2. detsembril esitleb sadakond Eesti, Läti ja Soome gümnaasiuminoort virtuaalsel messil nutikaid digilahendusi mitmesugustele probleemidele ühiskonnas. Ideed küpsesid tooteks Tartu ülikooli haridusuuenduskeskuse veetavas programmis „DigiYouth“.

Rahvusvaheliste õpilastiimide välja töötatud lahendused on väga mitmekesised: on äppe, mis pakuvad tuge vaimse tervise probleemide ennetamisel, stressist ja üksindusest võitu saamisel, liigse kehakaalu vähendamisel ning õpilaste sotsiaalsete oskuste arendamisel. Lahendusi on välja pakutud parkimisprobleemidele linnas, teele jooksnud loomadest põhjustatud liiklusõnnetuste vähendamiseks ning keskkonnasaaste kahandamiseks. 2. detsembril esitleb 24 meeskonda Zoomi vahendusel oma tööd kaaslastele ja rahvusvahelisele žüriile.

Programmi „DigiYouth“ eesmärk on pakkuda õpilastele juba kooliajal võimalust teha rahvusvahelist kaugkoostööd, analüüsides ühiselt mõnd probleemi ja pakkudes sellele lahendusi konreetsete toote või teenuse prototüübi näol. Tiime toetavad mentorid, kuid suur rõhk on õpilaste enda planeerimis- ja juhtimisoskustel.

„Praeguseks oleme programmi teise lennu õpilastega jõudnud finišisse. Seljataha on jäänud müügi- ja turundusfaas prototüüpide tutvustamiseks,“ sõnas projektijuht Ardo Rohtla. „Alustades ei osanud keegi meist ette näha, kuidas maailm lühikese ajaga muutub. Meie noored digiettevõtjad reageerisid väga paindlikult nii ideede kui töökorraldusega. Kevadises eriolukorras ja distantsõppes oli nende suur eelis juba pooleteiseaastane kaugtöö kogemus,“ lisas ta.

Programmis osalesid õpilased Tartu, Pärnu, Viljandi, Ventspilsi, Merikarvia, Rauma ja Stockholmi koolidest ning arvukad mentorid nelja riigi iduettevõtlusest. Programmi „DigiYouth“ partnerid on Tartu ülikool, Turu ülikool, Uppsala ülikool ja Ventspilsi linnavalitsus, tegevusi toetab Interregi Kesk-Läänemere programm.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!