Rahvusvahelises koostöös õnnelikumaks õpetajaks

4. dets. 2020 Merit Karise Kuressaare ametikooli disaini suuna ja Tartu kunstikooli õpetaja, Erasmus+ strateegilise koostööprojekti DesignSTEM juht - Kommenteeri artiklit
Merit Karise.

„Mina muutusin õpetajana Erasmus+ projektis totaalselt. Ma pole enam robot-õpetaja, vaid pean oluliseks õpilastega sideme loomist, neis huvi äratamist eriala vastu. Kui saabus koroonakarantiin, teadsin, et suudan ise ehitada kvaliteetse ja kaasaegse e-kursuse. Õppisin teiste riikide kolleegidelt ja olen nüüd õpetajana ka õnnelikum. Usun, et see peegeldub õpilastes ja koolis.“ Nii kirjutas pärast Kuressaare ametikooli disaini suuna juhitud kolmeaastast ja kümne partneriga koostööprojekti DesignSTEM lõppu projekti noorim õpetaja.

Tähtis on, et projekti tulemus oleks jätkusuutlik mitmes mõttes: arenevad osalejad ja ühiselt loodu jääb igapäevasesse kasutusse. DesignSTEM-i eesmärk oli luua e-õppematerjalid disaini ja MATIK-erialade lõimitud õppeks nii kutse- kui üldhariduskoolis. Meie ametikooli disaini õppesuunas on ühiselt loodud veebiraamistikule kerkinud juba uus kursus 360° kaamera kasutamiseks (https://kuressaareametikool.github.io/k203-courses/gopro-fusion/#avaleht), mis sobib disaini- ja tarkvaraarendaja erialade õpilastele, praktilises ettevõtlusõppes osalejatele, üldhariduskoolide õpilastele tehnoloogiaõppes. 

Projekti elujõud ei tähenda elu jätkumist ainult koolimaja seinte vahel. Meie ametikooli IT-õpetaja ja DesignSTEM-i arendaja, kes läks koolist vahelduseks tööle Berliini start-up’i, on jätkanud igapäevast vabatahtlikku tööd veebiraamistikuga. Uus, arendamisel olev töövahend kaasab ka rahvusvahelist vabatarkvara kogukonda.

Inglise koostööpartner tõi välja veel ühe olulise aspekti: kui õpilased näevad, kuidas õpetaja ise õpib ja arendab õppematerjale rahvusvahelises koostöös, siis innustab see ka neid õppima. Samas sai inglise partner kokkuvõttes magus-mõru kogemuse: ühelt poolt koges, kui palju on koostööst võita, ning teisalt oli tunnistajaks Brexitile, mis võib rahvusvahelisi haridusvõimalusi vähendada.

Kuressaare ametikooli disaini suunal on alguse saanud juba uus koostöö, mida juhib Tartu ülikool. Erasmus+ 2020. a voorus rahastatud projektis EVIDENCE käsitletakse nüüdisaegse infoühiskonna ja nn tõejärgse ajastu probleeme, arendades õppematerjale, mis toetaksid loodusainete, aga ka sotsiaalainete ja kunsti/disaini lõimitud õpetamist. Just eri haridusastmete koostöö annab inimestele, koolidele ja riikidele olulise võimaluse vastastikku õppida.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!