Õpetajate Leht 22. jaanuaril

20. jaan. 2021 - Kommenteeri artiklit

Ühtse Eesti kooli ideed vajavad edasiminekuks poliitilist toetust

Teadlased on loonud RITA-rände projekti raames koolimudelid ja praktilisi tööriistu ühtse Eesti kooli suunas liikumisel. Kümne aastaga õnnestuks ühtsele koolisüsteemile üle minna, kuid see nõuab ressursse, mille jagamine on poliitikute teha.

Ühtne Eesti kool ‒ Homo globalicus’e tootmise suurejooneline projekt ja rahvuse taandamine

Ühtse Eesti kooli idee kutsub esile mitmesuguseid arvamusi ja hinnanguid. Kasvatusteadlane Tiiu Kurme leiab, et sellest ideest on saamas poliitiliste otsuste jada ja ülistusobjekt, mis vormib lõimumise käigus eestlastest maailmakodanikud. „Kas ikka teeb eesti keeles õppimine kõiki eestlasteks? Ja mida teeb see eestlastele?“ küsib ta ja arvab, et ühtsel Eesti koolil ei ole enam rahvusega pistmist, siin on mõeldud võrsuma globaalne kodanik. „Kuidas hakkab käima eesti lapse käsi? Temast saab Eesti laps, kes hoolega lõimub ja lõimib teisi uut laadi homo sovjeticus’e, uues versioonis homo globalicus’e liigiks.“

Pilkkontaktita virtuaalõpe: virtuaalne tund on kogemuslikult erinev samas ruumis toimuvast kontaktõppest

TLÜ pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema võrdleb distantsõpet kontaktõppega ja nendib, et nädalaid järjest kestev distantsõpe võib mõjutada laste sotsiaalset arengut soovimatus suunas. Kindel on see, et mida väiksem laps, seda suurem on korduva ja pikaajalise distantsõppe kahjulik mõju laste sotsiaalsele arengule, õppimisele ja heaolule. „Arvestades asjaolu, et kaugõpe ei võimalda tõelist pilkkontakti, piirab olulisel määral jagatud tähelepanu ja edastab vastuolulise sõnumi füüsilise distantsi kohta, tuleb meil teadvustada, et virtuaalne tund pole kogemuslikult sarnane ega võrdväärne olukord samas ruumis toimuva kontaktõppega,“ leiab ta.

Paberita õpikud: rohkelt avastamisrõõmu nii õpilastele kui õpetajatele

See õppeaasta tõi hea uudise lihtsustatud õppekava järgi lapsi õpetavatele õpetajatele ‒ valmis hulk eri ainete digiõpikuid. Vajadus uute õppematerjalide järele oli väga suur. Valminud digiõpikud on tänuväärne võimalus pakkuda lihtsustatud õppe õpilastele just neile mõeldud nüüdisaegseid õppematerjale. Autorite põhimõte digiõpikuid koostades oli, et toetada tuleb nii õpetajat kui ka lapsevanemat, kes aitab oma last kodus.

VAT Teater kutsub koolinoori tähenduserroreid märkama

Eestis ei ole ilmselt teist teatrit, kus loominguline ja hariduslik töö oleks omavahel nii tugevalt kokku põimunud kui VAT Teatris. Nüüd on teater on kuulutanud välja jutuvõistluse „VAT, KUS ERROR!“, kuhu oodatakse 14‒19-aastaste kooliõpilaste lugusid kõikvõimalikest tähenduserroritest. Samal teemal valmib ka lavastus.

Loodusliikumine pakub teadmisi ja elamusi

Põltsamaa Mari lasteaia liikumisõpetaja Merle Laanemäe on viimased viis aastat teinud rühmadele loodusliikumist, mis seob omavahel mitmeid õppevaldkondi ning on kõige tihedamini seotud õuesõppega. Iga kolmapäev on ühel rühmal loodusliikumise päev.

Võtmeküsimused kutsevalikuõppe rakendamisel

TÜ haridusteaduste instituudi lektor Karmen Trasberg ja nooremlektor Liana Roos uurisid nende kutsekoolide õpetajate ja tugispetsialistide kogemusi, kes on juba alustanud oma õppeasutuses kutsevalikuõppega. Kuna selle õppevormi laiem rakendamine on just käivitumas, juhivad autorid tähelepanu sellistele asjaoludele, millega tuleb uue õppekorralduse puhul arvestada.

Aeg on muutusteks, mida peab tegema üheskoos

Kagu-Eesti kutseõppeasutuste juhid Tanel Linnus, Kalle Toom ja Margus Ojaots arutlevad kutsehariduse tuleviku üle, mille juures on tähelepanu all ka piirkonna mured ja areng.

Võõrkeelte eri

Tuuli Oderi tagasivaade eelmisele ja edasivaade alanud võõrkeeleaastale. Võõrkeelte erialase digipädevuse arendamine Tartu ülikoolis. Kuidas iseseisvalt hispaania keel ära õppida? Inglise ja saksa keele e-testide arendusest. Tasuta rahvusvaheliselt tunnustatud keeleeksami sooritamisest.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!