Õpetajate Leht 19. veebruaril

17. veebr. 2021 - Kommenteeri artiklit

Segakooli poolt ja vastu

Manifestis „Eesti kool on eesti keele kodu“ märgitakse, et on kuritegelik õpetada eesti- ja muukeelseid õpilasi ühes klassis koos. Manifesti kommenteerib kolm praktikut, kes töötavad iga päev koolis, kus on eesti ja vene õpilased koos, ja oma hinnangu annab kolm eksperti.

Kriisiolukorra vabatahtlike programm: koostööpartner on õnnestunud leida enam kui pooltele abivajajatele

Õpetajaks õppimise üks eesmärk on omandada ka õpetaja identiteet ja kasvada õpetajate kogukonna liikmeks. Kogukonna liikmed toetavad üksteist raskustes. Just seetõttu käivitatigi Eestis vabatahtlike programm, milles õpetajakoolituse üliõpilastel on võimalik ennast registreerida ning koolidel ja lasteaedadel anda teada oma abisoovidest. Prof Margus Pedaste hinnangul võiks programm jääda kestma ka pärast koroonaperioodi lõppu, sest on kasulik ja põnev nii õpetajatele, üliõpilastele kui ka õpilastele-lastele.

Artikkel 24 ja „mõistlikud abinõud“ – kas Eestil on õppida Itaalialt?

Delia Ferri 2018. aastal avaldatud artikkel keskendub kaasava hariduse rakendamisele Itaalia näitel ja sealses õigusruumis. Vastuolulised kohtulahendid ajendavad autorit küsima, kas 50 aastat kaasamise „pingerida“ juhtinud riigi puhul pole tegemist mitte tühjalt kõmiseva tünniga.

Mis teeb kooli edukaks?

Briti koolijuht Gary Lewis läks direktoriks väga kehvade tulemustega kooli ning töötas selle üles. Edu tagas talle kindlate reeglite kehtestamine koolis.Artiklit kommenteerib neli Eesti õpetajat, kes tutvustavad reeglite kehtestamist oma klassis.

Hoidis õpetajaks saamise unistust pikalt vaka all

Tervishoiu kõrgkooli lõpetanud Tuuli Muistna võinuks olla praegusel pandeemiaajal eesliinil meditsiinisüsteemis. Eesliinil ta ongi, aga hoopis klassi ees Kohila gümnaasiumis.

Matemaatika III ja IV kooliastme e-testide arendamise esimesed sammud

Tartu ja Tallinna ülikooli ühine töörühm on hakanud koostama kolmanda ja neljanda kooliastme jaoks matemaatikaülesandeid, mida kontrollib ja hindab täielikult arvuti.

Ühe maja lugu

15. veebruaril saanuks tähistada Viimsi Piilupesa lasteaia 50 tegutsemisaastat, kui lasteaia lugu ei oleks ootamatult lõppenud ning maja paar aastat tagasi lammutatud. Piilupesa väärib jäädvustamist mitte üksnes seetõttu, et tegutses oma ajastule ebatüüpilises ja omapärase arhitektuuri ning fantaasiaküllase interjööriga hoones. Lasteaeda võib pidada alushariduses ka suunanäitajaks, koolituskeskuseks ning lapsest lähtuva lähenemise „maaletoojaks“.

Töömaailm vajab integreeritud STEM-haridusega spetsialiste

Teadus, tehnoloogia, inseneeria ja matemaatika ehk lühidalt STEM on valdkonnad, mis on ettevõtjate silmis tänapäeval hädavajalikud, ja mitte igaüks omaette, vaid põimõppes. STEM-õppe tähtsusest ja selle parimatest praktikatest kirjutab Festo Didaktika Baltikumi müügijuht Hannes Villo.

Baltimaade ühisprojekt uurib STEM-õpet Eestis

Kolmes Balti riigis on käsil rahvusvaheline projekt, mille eesmärk on STEM-aineid populariseerida ning selleks õppematerjale luua. Uuringust on selgunud, et valdav osa koolidest tunneb puudust STEM-ainete õppevahenditest. Eestist osalevad kaks aastat kestvas projektis masinatööstuse liit ja Merkuur OÜ. Lõpptulemusena valmivad koolitusmaterjalid ja õpetaja käsiraamatud.

Piirideta ülikool ‒ Eesti parim võimalus

Tallinna tehnikaülikooli tudeng Iko-Eerik Uustalu osales edukalt TalTechi arengukava esseekonkursil. Oma essees leiab ta, et tänapäevane ülikool peaks olema piirideta ja keskenduma ennekõike sellele, mida tudengid õpivad, mitte niivõrd sellele, mida neile õpetatakse.

MUUSEUMIHARIDUS

Muuseumid tutvustavad oma väljapanekuid, haridusprogramme ja muuseumitunde. Viirusepiirangutest hoolimata on nad valmis nii silmaringi avardama kui meelelahutust pakkuma.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!