Minu äpid
Olen tuttav paljude veebikeskkondadega. Igaühel neist on oma head ja vead, aga kõik on paindumatud. Mul on unistus: tahaks kirjeldada itimeestele oma e-unelmate e-õppe keskkonda ja saada toimivaid lahendusi. Praegu ei ole sellist keskkonda, kus kõik vajalik korraga olemas oleks. Koos pideva tuunimisvõimalusega, sest vajadused ju muutuvad! Põhjust nuriseda on rohkesti.
E-kool nt ei luba senini tunnikirjelduse juurde faile panna, ehkki oleme kolleegidega sellele korduvalt tähelepanu juhtinud. Minu hinnangul sobib Moodle gümnasistidele-üliõpilastele, põhikooli pigem mitte. See nõuab õpetajatelt põhjalikku koolitust. Toimetan seal seoses uurimistöödega juba pikka aega, aga see pole minusugustele filoloogidele sobilik keskkond – mingi teise loogikaga loodud. IT-spetsialist kiidab taevani, aga kolleegid ja õpilased ei salli.
Opiq ei võimalda anda vahetut tagasisidet, kui juhtun ülesannetes vigu leidma – ja neid on. Tebo õpiveebi kasutan üsna palju, aga seal pole võimalik õpilaste tulemusi mulle sobival moel reastada, ülesannete parandamine ja korrastamine on ebamugav, arendamisega nad mu arusaamise järgi ei tegele.
Socrative’i olen juba ammu aeg-ajalt testideks kasutanud. Quizizz küll tekitas ülesannete tüüpe juurde, aga ei luba küsimust vastuselahtrisse kopeerida – mul on seda vaja nt komaülesannete puhul (annan kirjavahemärkideta lause, õpilane lisab need). Seda saan teha Tebos. Tebos jälle on kogu kontrolltöö õpilasel kogu aeg silme ees, see võimaldab distantsil sohki teha.
Zoomil on palju häid omadusi, aga see on ikkagi kogunemiskoht, mis võimaldab tööd rühmas ja ekraani jagada. Google’i toodetest pole ma Meetsi ja Classroomi hingeeluga tuttav (kõigega lihtsalt ei jõua tuttavaks saada). Drive’is on mu õpilastel veebivihik, kuhu kõik tööd tehakse ja kus on mõnus kommenteerida. Ühisdokumente kasutame ka rühmatöödes. Mentimeter võimaldab sõnapilvi ja küsitlusi teha.
Uusim tutvus on Padleti keskkond, lasin lapsevanematel seal „seinale“ probleeme kirjutada ja üheksandikel ärkamisaja sündmusi ajateljele kirjutada. Põhjalikum tutvumine nõuab aega, aga seda on distantsõppe ajal väga vähe.
Heitlen ja visklen. Kogun juhuslikult ette sattunud õppematerjale, nt kirjanike muuseumid on teinud vahvaid klippe sarjas „Tähtteose kiirkursus“, Videoõps jagas 7. klassi kokku- ja lahkukirjutuse videot. E-koolikotis ja mujal surfamine nõuab aega, seal on palju minu jaoks sobimatut õppematerjali – mis teha, olen pire.
Kokkuvõtteks: saan enda arvates üsna hästi hakkama ja suudan tagada õppe kvaliteedi, aga panustan tohutult aega.
Allikas: https://www.facebook.com/groups/haridusfoorum