Õpetajate Leht 19. märtsil
Rõõmuhetked toovad maski taha laia naeratuse
„Õppimine peab tekitama tunde, et maailm pole igav, staatiline ega paika määratud, vaid rohkem nagu lugu, mille kirjutamisel saame ise kaasa lüüa,“ ütleb Mäetaguse põhikooli ajalooõpetaja Christo Alliksoo. Tema tunnis etendavadki õpilased vahel kreeka kangelasmüüte või kehastuvad maailmalõpukohvikus dialoogi pidavateks Karl XII-ks ja Peeter Suureks.
Rikkus pole üldse raha
Soomes elavad eesti lapsed, põhikooli- ja gümnaasiumiõpilased, kirjutasid emakeelepäeva puhul lugusid ja luuletusi kirjutamisvõistlusele „Meie elu rikkus“. Kirjutajaid, kelle seas oli ka Tallinna soome kooli õpilasi, oli kokku 331. Töödest jõudis lõppvooru 118. Neist valis žürii välja neljas vanuserühmas 36 parimat, kelle nimed kuulutati välja emakeelepäeval. Õpetajate Leht avaldab katkeid laste kirjutistest.
Pooldan tõelist eksamit!
Õpetaja ja psühholoog Toivo Niiberg jätkab oma eelmise aasta 4. aprilli Õpetaja Lehes ilmunud artikli „Eksamite poolt ja vastu“ mõtisklust, arvates, et nii põhikoolis kui gümnaasiumis võiks rohkem katsetada ainealaste lõputöödega või komplekseksamiga, milleks vajalikke teadmisi ei ole võimalik mõne päevaga pähe tuupida – vajalik pagas omandatakse aastatega.
Lapsed ja koroona. Elu võimalus
Laulja ja õpetaja Airi Allvee mõtiskleb koroonaaja, kasu kuradi ja laste enesetappude üle. Ta kirjutab: „Ühel hommikul vaatas mulle Vikerraadio veebileheküljelt vastu õudne sõnum laste enesetappudest. Just koroona ajal. Kohutav! Tundub, et midagi hakkab väga kiiva kiskuma ja on tarvis külma vett pähe kallata, et kriisiolukorra sündmusi jälgides terve mõistus säilitada.“
Inga Väikene: „Meil ei ole parimat töötajat ega parimat rühma ‒ üks on ühes, teine teises asjas hea“
Ilmatsalu Lepatriinu lasteaed on väärtuskasvatuse lasteaed 2020. Lisaks pälvis lasteaed Tartu ülikooli eetikakeskuselt hea lasteaia edendaja tiitli. Mis on ühes lasteaias sellist, et rahul on nii lapsed, töötajad kui ka lapsevanemad?
Suur samm kutsehariduses ettevõtetega parema koostöö poole
Kolm kutsekooli ja kaks tööandjaid esindavat liitu asuvad ühisprojekti järgi ja Euroopa Liidu rahastuse toel looma ehituse valdkonnaga seotud kutsehariduse erialadele uut praktikasüsteemi.
Eesti ehitusettevõtjate liidu tegevdirektor Indrek Peterson usub, et selle projekti tulemustega saab muuta ehituse valdkonna õpet kõigis kutsekoolides, mis ehituse eriala õpetavad.