Õpetajate Leht 9. aprillil
Koolijuhid astusid praktikandi kingadesse, mõni ka sokkidesse
Jaanuaris andis tosin Tallinna, Tartu, Valga ja Narva koolidirektorit ohjad kümneks nädalaks üle oma kolleegidele, et ise siirduda täiskohaga praktikale edumeelsetesse ja tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõttesse. Tartu Kristjan Jaak Petersoni gümnaasiumi direktor Merike Kaste, Mart Reiniku kooli direktor Enn Ööpik ja Tartu kunstikooli direktor Kadi Kreis on nüüd oma tööpostil tagasi ja andsid õpitust aru.
Haisev kala ja sissemurdmine naabri juurde
Sellist intrigeerivat pealkirja kannavad Linda Paltsi ja Monika Urbi tekstikogumiku „Meie elu“ kaks peatükki. Lihtsas eesti keeles kirjutatud tekstid on mõeldud eesti keele kui teise keele õppijatele. Ehkki kogumik on n-ö algajatele, juhtub seal põnevaid sündmusi. Kogumik „Meie elu“ märgiti ära 2020. aasta üliõpilaste teadustööde riiklikul konkursil ja valiti 2020. aasta keeleteo konkursi lõppvooru.
Keelt ei keelita õige lähenemiseta
Terje Kruusimaa tutvustab Tartu rahvaülikooli eesti keele õpetajate koostatud eesti keele õppematerjali algajale eesti keele õppijale: „Ma õpin eesti keelt“, „Alustame!“ ja „Lukust lahti!“. Neid teoseid on tunnustanud nii haridus- ja teadusministeerium kui ka Euroopa Komisjon.
Fotograafia lasteaias: mitmes mõttes arendav
Pildistamine ei arenda üksnes tähelepanuvõimet ja loovust, vaid õpetab ka suhtlemis- ja eneseväljendusoskust, kogesid Tallinna rahvusvahelise lasteaia lapsed, kes osalesid rahvusvaheline meediahariduse projektis.
Kelly Solovjov: „Tahaks veel rohkem anda ja toetada“
Kelly Solovjov on üks „Noored kooli“ programmi 14. lennu tulevastest lõpetajatest. Sindi gümnaasiumis alustas ta oma uut teekonda sügisel, astudes laste ette inglise keele õpetajana. Pool aastat koolielu on toonud ta ellu palju uusi kogemusi ja rõõme ning teadmise, et ta on õigel teel.
Laiapindsest riigikaitsest küberkaitse võtmes
Jakob Westholmi gümnaasiumi küberkaitseõpetaja, Tallinna linna IT-teenuste haldur Katrin Rannaste kutsub õpetajaid üles lõimima oma õpetusse kübekesi küberkaitsest. „Kui meist igaüks põimib oma õpetusse kas või paar mõtet sel teemal, saab meie ühiskond jätkusuutlikumal viisil teadlikuks küberkaitse olulisusest,“ ütleb ta.
Mis on tõlkes kaduma läinud mitteformaalse täiskasvanuhariduse hind?
Täiskasvanute koolitaja Riina Kütt leiab, et praegune Eesti täiskasvanuõppe ja -hariduse organisatsioonide tasandi tööjaotus ignoreerib tõsiasja, et suur osa täiskasvanutest ei soovi jätkata õppimist varasemate formaalõppes saadud negatiivsete õpikogemuste pärast.
Haridusteemaliste taskuhäälingute välimääraja
Teeme tutvust Eesti kolme haridusteemalise taskuhäälingu tegijate ja sisuga.