Viiendik õpetajakoolituse tudengitest on soovinud õpetajaks saada kogu elu
Ülikoolidesse sisseastumise tulemused on viimastel aastatel näidanud kasvavat huvi õpetajaameti vastu. Haridus- ja noorteamet korraldas Tallinna ja Tartu ülikoolide õpetajakoolituse üliõpilaste seas küsitluse, et selgitada välja, mis on eriala valimise põhjused. Uuring näitab, et huvi õpetajaameti vastu tekib soovist töötada laste ja noortega ning kindlustundest, et õpetajaid on alati vaja.
Haridus- ja noorteameti peaspetsialisti Kadri Ratase sõnul tõid üliõpilased uuringus välja, et õpetajatel on üks kaasaegsemaid ja pidevalt arenguvõimalusi pakkuvaid ameteid. „Üle poole küsitluses osalejatest vastas, et huvi eriala vastu on seotud võimalusega töötada igapäevaselt laste ja noortega. Õpetajal on seejuures võimalus kujundada meie tulevast põlvkonda ja anda enda panus sellesse, et meie noortest kasvaksid üksteisega arvestavad ja aktiivsed ühiskonnaliikmed,“ selgitas Ratas.
Uuringust selgub, et erialavaliku tegemisel on tähtsal kohal kindlustunne. Ligi pooled vastanud ütlesid, et õpetajaamet on elukutse, mille vastu nõudlus ei kao ja kus töökoht on tagatud. „Julgustav ja positiivne uuringu tõdemus on ka see, et ligi kolmandik vastanutest on valinud eriala tänu sellele, et neil on olnud koolis õpetaja, kes on inspireerinud sama teed valima. See annab kinnitust, et meie koolides on entusiastlikud õpetajad, kes oma käitumise ja hoiakutega on eeskujuks ja aitavad kaasa ameti konkurentsivõimele,“ rääkis Ratas. Viiendik uuringus osalenutest vastas, et on soovinud õpetajaks õppida kogu elu.
Gümnaasiumist ülikooli siirdunud üliõpilased hindavad õpetajat kui positiivset suunanäitajat ja inspireerijat ning toovad esile õpetajaameti mitmekülgsust. „Kindlasti mängib õpetajakoolituse erialade populaarsuse kasvus kaasa tõsiasi, et ülikoolid pakuvad paindlikke õppimisvõimalusi ja nii on õpetajakoolitusse võimalus astuda ka neil, kes juba mõnes muus ametis töötavad, ent soovivad teha karjääripööret. Töökogemust omavad tudengid peavad aga õpetajatöös oluliseks võimalust investeerida oma senised teadmised ja kogemused noortesse,“ lisas Ratas.
Õpetajakoolituse tudengite seas viidi küsitlus läbi käesoleva aprillis ja mais. Küsitluses osalenutest õpib 53% Tallinna ja 47% Tartu ülikoolis. 62% osalejatest on õppinud varasemalt muul erialal kui õpetajakoolitus.