Eesti põllumajandusmuuseum õpetab taas Ülenurme gümnaasiumi õpilasi

26. aug. 2021 SA Eesti Maaelumuuseumid - Kommenteeri artiklit

Ülenurme gümnaasium ja SA Eesti Maaelumuuseumid – Eesti Põllumajandusmuuseum allkirjastavad 30. augustil järjekordse lepingu kooli õpilaste tööõpetuse tundide läbiviimiseks muuseumis. Esimest korda õppisid Ülenurme gümnaasiumi 9. klasside õpilased muuseumis 2019/2020. õppeaastal. Eelmisel ja saabuval õppeaastal on võimalus teistmoodi tööõpetuse tundideks nii 8. kui 9. klassidel.

Lepingu allkirjastavad 30. augustil kell 14 Eesti põllumajandusmuuseumis Ülenurme gümnaasiumi direktor Olev Saluveer ja SA Eesti Maaelumuuseumid juhatuse liige Merike Lang. Omapärasest sümbioosist naabrite vahel on saamas traditsioon.

Lepingu järgi saavad tunde kolm 9.  paralleelklassi sügissemestril ja neli 8. paralleelklassi kevadsemestril. Kokku toimub muuseumis 360 45-minutilist tundi õppeaasta jooksul. Ühele klassile on tunde nädalas korraga kaks ‒ tunni pikkus muuseumis on 90 min. Klassid jagatakse muuseumis pooleks ja omakorda tiimideks. Õpilasi on 2021/2022. õppeaastal ca 75 (9. klassid) sügissemestril ca 85 (8. klassid) kevadsemestril. 

Muuseumipedagoog Piret Hion: „Õppekava lähtub muuseumi võimalustest kaasata õpilasi praktilisse tegevusse: puutöö, käsitöö, aiandus, toiduvalmistamine, taluloomade eest hoolitsemine, joonestamine, materjaliõpetus (tekstiilid, metallitöö, paber), taaskasutus jms. Teemasid on palju, sest muuseumi töötajad ei saa anda palju tunde, see kahjustaks nende igapäevatööd.“

Muuseumitundide eesmärk on eelkõige õpilaste eneseanalüüs iseenda ja oma tiimi võtmes. Õpiväljundina võrdleb õpilane muuseumis õpitud teemasid enesearengu ja tulevase karjääri seisukohalt, on koostöövõimekam ja oskab paremini suhelda, kasutab üht või mitut õpitud oskust/teadmist igapäevaelus.

Muuseumiõpetajad kasutavad tundides kujundavat hindamist. Kokkuvõttev hindamine on tiimi esitluse vormis, mille koostamise juhiseid saab lugeda siit. Juba esimesest tunnist alates koguvad õpilased fotode näol „mälestusi“ oma tiimi õpiprotsessist.

Muuseumiõpetajaid koolitab ja juhendab muuseumipedagoog Piret Hion, kellel on 7-aastane metoodiku ja 3-aastane õppedirektori töökogemus. Piret on praegu tegev Eesti kõrg- ja kutsehariduse kvaliteediagentuuri kvaliteedihindajana. Näidist tunni ettevalmistamise abimaterjali kohta saab vaadata siit. Pärast selle vormi täitmist toimub õpetajaga üks ühele arutelu.

Õpilased on muuseumis toimuvate tundidega väga rahul olnud. Mõned tsitaadid tagasisidest:

„Veetsime Eesti põllumajandusmuuseumis väga huvitava ja mitmekülgse poolaasta. Saime töötada mitmesugustes tiimides ning tundma õppida paremini teiste tööeetikat jpm (oli nii paremaid kui pahemaid aegu).“

„Kindlasti on õppetöö olnud meeldiv ning mitmekülgne, seda hoolimata individuaalsete huvide suurest erinemisest inimeste vahel. Loodame vaid, et järgmisel õppeaastal on kontakttunde teha võimalik rohkem.“

„Muuseumis oli väga tore ja lõbus õppida. Sai vahelduseks koolimajast välja ja värskes õhus ka midagi teha. Muuseumile soovin edu ja saagirikkust. Loodan, et suvel tuleb rohkem inimesi põllumajandusmuuseumisse.“

Muuseumirahvas omalt poolt loodab, et sel õppeaastal saame rohkem kontaktõppel olla ning õpilastega silmast silma suhelda.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!