Huvi e-tasemetööde vastu on suur ja distantsõppel klassidele võimaldatakse lisaaega 

27. sept. 2021 Aimi Püüa HARNO testide ja hindamise osakonna juhataja - 1 Kommentaar

E-tasemetööd on hoogsalt käimas ja väga paljud koolid kasutavad võimalust neis osaleda, et saada teada, kas ja milliseid lünki on eelmise õppeaasta erakorraline olukord õpitulemustes tekitanud. Selle info põhjal saavad õpetajad lähtuvalt oma õpilaste vajadustest neile täiendavat tuge pakkuda.

Tasemetööd algasid 14.‒17. septembrini matemaatika tasemetööga 4. ja 7. klassile ning korralised tasemetööd lõpevad 11.‒13. oktoobrini võõrkeelte tasemetöödega. Riiklikku valimisse kuuluvad õpilased sooritavad tasemetöö selle toimumise esimesel päeval. Ülejäänute osalemise otsustab koolijuht. Tal on valida vähemalt kahe tasemetöö toimumise päeva vahel. Tasemetöid peavad õpilased sooritama koolis, et tagatud oleks kõigile sisuliselt ja tehniliselt võrreldavad tingimused. Kuna mitmed koolid ja klassid on ka sel sügisel lühiajaliselt distantsõppel, siis pakutakse koolidele, kelle õpilased planeeritud tasemetöö toimumise ajal osaleda ei saa, võimalust teha tasemetöid 18.‒22. oktoobrini. Soovist lisaajal tasemetööd teha peab kool teada andma haridus- ja noorteametile hiljemalt korralise tasemetöö toimumise päeval.
Täiendava aja võimaldamiseks muudeti haridus- ja teadusministri määrust, mis kehtestab õppeaasta tasemetööde ning eksamite ajad ja vormid.

Eelmisel ja üle-eelmisel nädalal tegid tuhanded õppurid matemaatika ja eesti keel teise keelena e-tasemetöid. Matemaatika 4. klassi tasemetöös osales 7613 ja 7. klassi tasemetöös 7495 õpilast. Eesti keel teise keelena 4. klassi tasemetööd sooritas 1004 ja 7. klassi tasemetööd 1213 õppurit. Eesti keel teise keelena tasemetööl tuli õpilasel läbida tasemetöös nii suuline kui kirjalik osa matemaatika tasemetöö oli täies mahus kirjalik ja arvutihinnatav.
Käimas on toimunud tasemetööde hindamine. Riikliku valimi puhul hindavad õpilaste vastuseid haridus- ja noorteameti kaasatud hindajad või kasutatakse hindamistäpsuse suurendamiseks korduvat hindamist (õpetaja + ameti kaasatud hindaja). Valimisse mittekuuluvate õpilaste töid hindavad koolide enda õpetajad hindamisjuhendite põhjal. Hinnata tuleb õpetajal neid ülesandeid, mida arvuti hinnata ei oska, näiteks eesti keele kirjutamisosa. Tasemetööde tulemused tehakse koolidele kättesaadavaks EIS-is viie tööpäeva jooksul pärast tasemetöö toimumise viimast päeva. Matemaatika tasemetöö tagasiside on nüüdseks koolidele juba kättesaadav.

Tasemetööde riiklikud tulemused avaldatakse EIS-is hiljemalt kuu pärast tasemetöö toimumist. Valimisse kuuluvaid koole kokkuvõttes ei nimetata. 

Riiklikud tasemetööd viib läbi haridus- ja noorteamet koostöös haridus- ja teadusministeeriumiga elektrooniliselt eksamite infosüsteemis. Tasemetööde korraldamise eesmärk on anda nii õpilastele, lastevanematele, õpetajatele, koolidele kui ka riigile objektiivset ja võrreldavat tagasisidet õppetöö tulemuste kohta. Tasemetöid ei hinnata ja õpilasi nendeks eraldi ette valmistada ei tule.

Lisainfot tasemetööde kohta leiab siit.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Huvi e-tasemetööde vastu on suur ja distantsõppel klassidele võimaldatakse lisaaega ”

  1. Kristi Veski ütleb:

    Veidi tagasisidet matemaatika tasemetööle aineõpetaja pilgu läbi.
    Tasemetöö sooritamiseks oli õpilastel aega 45 minutit ning lahendamiseks 10 ülesannet, sh oli ühe ülesande sees omakorda mitmed alamülesanded, nt juba esimeses arvutusülesandes oli 10 alamülesannet.

    Meie kaasava hariduse süsteemis, kus nt õpperühmas on pigem aeglasema tempoga õpilased, põhjustas ainuüksi sellises mahus ülesannete nägemine sellist stressi ja ärevust, et mitmed olid valmis pärast ülesannete avamist testi täitmisele käega lööma. Mul kulus ligi 10 minutit testi täitmise ajast nende lohutamiseks ja motiveerimiseks, et nad üldse oleksid valmis sellega jätkama.

    Tasemetöö toimumise aeg – kuna kahel õppeaastal on õpilased pikalt distantsilt õppinud, võinuks tasemetöö toimuda ajaliselt hiljem, et jõuaks erinevaid teemasid ka üle korrata. See on vilets argument, et tasemetööks eraldi valmistuma ei pea, tagasiside ju õpilased saavad. Ja kui saad teada, et pead harjutama seda, teist, kolmandat ja sul puudub ainest sügavam arusaamine, siis ma ei oska küll näha, mis sellise tagasiside korral õpilast ainet edasi õppima motiveerima peaks.
    Õnnetud olid ka muidu igati tublid õpilased, kes samuti kurtsid, et ei jõudnud ülesandeid valmis ning seetõttu said ka oodatust kehvema tagasiside.
    Testi koostamine on suur töö, aga seda tuleks siiski teha nii, et täitjal ei kaoks õpihuvi ning õpetaja ei peaks tundma ennast halva õpetajana. Kui “Tasemetööde korraldamise eesmärk on anda nii õpilastele, lastevanematele, õpetajatele, koolidele kui ka riigile objektiivset ja võrreldavat tagasisidet õppetöö tulemuste kohta.” Mida 7. kl test ikkagi mõõtis, kui objektiivne see oli ja mida tegelikult näitas? Seda tahaks küll väga teada.

    Kristi

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!