Õpetajate Leht 1. oktoobril
Miks on koolil vaja ventilatsioonisüsteemi?
TTÜ professor akadeemik Jarek Kurnitski selgitab, kuidas vähendab ventilatsioonisüsteem haigustekitajate levikut ning märkimisväärselt laste õpivõimet suurendab.
TTJA kontrollis koolide ja lasteaedade õhu kvaliteeti
Mehhaanilise ventilatsiooniga koolides on õhu kvaliteet on pigem hea, loomuliku ventilatsiooniga lasteaedades aga tõuseb CO2-tase tihti lubatust kõrgemale, nendib tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet.
Miks on puudus noortest õpetajatest ja mida teha?
Õpetaja ja psühholoog Toivo Niiberg toob välja peamised põhjused, miks napib meie koolides noori õpetajaid. Ta pakub välja terve hulga ettepanekuid, mida olukorra parandamiseks ette võtta.
Viljakas või viljatu ‒ digiõpikuga targemaks
2022. aasta algul saab valmis digiõpik viljakusest.ee, mida saab kasutada nii inimeseõpetuse kui ka bioloogiatundides ja vajadusel isegi algklassides.
Suured eesmärgid vajavad läbimõeldud tegevust ja konkreetseid elluviijaid
Inimgeograaf, Tartu Ülikooli professor Garri Raagmaa arutleb koolivõrgu ja kohaliku omavalitsuse rolli üle koolielu korraldamisel. Üldjoontes eelistab ta gümnaasiumi kuulumist omavalitsusele, aga taunib kolme eraldi gümnaasiumisüsteemi (riigi-, munitsipaal- ja era-) samaaegset toimimist, sest see tekitab segadust ja raiskab ressursse.
Erivajadusega laste tugisüsteemi reformist
Sotsiaalministeeriumi ning haridus- ja teadusministeeriumi töörühm esitas aprillis vabariigi valitsusele analüüsi ja ettepanekud erivajadusega laste tugisüsteemi korrastamiseks.Muudatusi on süsteemis vaja, kuna praegu on lapsel ja tema vanemal abi saada keeruline ning ajakulukas ning abivajaduse hindamine ja abi osutamine on killustunud, kirjutab Liina Lokko.
Enesereguleeritud õppimine – kas oleme selleks valmis?
Haridusteaduste magistri Elisabeth Vardja-Kanguri uuringust selgus, et ligi pooled pedagoogid usuvad: gümnasistidele enesejuhitud õppimine sobiks, põhikooli aga mitte. Mida staažikam õpetaja, seda skeptilisemalt ta enesereguleeritud õppimisse suhtub.
Üllatuspiknik arenguvestluse asemel ehk Kuidas luua ja hoida töörõõmu?
Pangapealse lasteaia direktor Kairi Tammiste kirjutab lasteaias valitsevastmeie-tundest ja töökultuurist, motivatsiooni- ja tunnustussüsteemist, tänuüritustest ja paljust muust, mis aitab hoida meeskonna töörõõmu. 2019. aastal pälvis lasteaed „Peresõbraliku tööandja“ algmärgise ja loodab lähikuudel saada lõppmärgise omanikuks.
Epp Vodja: „Ettevõtlust on parim õpetada mängu ja proovimise kaudu“
Staažikas ettevõtluse õpetaja Epp Vodja tutvustab Wise’i tehnoloogiamoodulit, mis teeb ettevõtlusõpetaja töö palju lihtsamaks.
Laps on laps, aga …
Tervise Arengu Instituudi (TAI) avaldatud 2019. aasta algklassiõpilaste seas läbi viidud laste kasvu uuringu tulemustest selgus, et 30 protsenti õpilastest kaalub ülemäära. Ülemäärane kehakaal oli levinum poiste hulgas: ülekaaluline või rasvunud oli iga neljas tüdruk ja iga kolmas poiss.