Mentornauti eraõpetajad aitavad õpet personaliseerida
Eestis on juba aasta aega tegutsenud eraõpetajaid koondav ettevõte Mentornaut, kust õpilased, lapsevanemad ja koolid leiavad vajadusel õpiabi.
Praeguseks on meie platvormil ligi 200 meie heakskiidu saanud eraõpetajat üle Eesti. Kuigi oleme tegutsenud alles aastakese, on Mentornauti kaudu broneeritud juba üle 2500 eratunni ning endale sobiva eraõpetaja on leidnud üle 400 õpilase üle Eesti.
Meie eesmärk on tagada, et iga õppeaine ja kooliastme jaoks oleks Mentornautis eraõpetaja. Julgustan kõiki huvilisi end eraõpetajaks registreerima, sest eri soovide ja vajadustega õpilasi on palju ning just sina võid olla see, keda üks usin õpilane praegu otsib.
Meie eraõpetajate seas on nii üldhariduskoolide õpetajaid, tudengeid, pikaajalise kogemusega eraõpetajaid, oma ala spetsialiste kui ka abituriente. Kõige suurema osakaaluga on eraõpetajate seas tudengid. Senine kogemus näitab, et tudengeid hindavad õpilased eraõpetajana kõrgelt, sest nendega on vanusevahe väiksem ja suhestuda veidi kergem. Õpetajaks õppivatele tudengitele annab eraõpetajana tegutsemine ka hea esimese õpetamise kogemuse.
Mentornaut teeb koostööd Opiqu meeskonnaga ja tänu sellele pääsevad meie eraõpetajad ligi e-õppematerjalidele. Ka oleme loonud õpetajatele Facebooki-grupi, kus nad saavad omavahel mõtteid jagada ning üksteise küsimustele vastuseid leida.
Mentornaut suhtleb koolidega üle Eesti, kuid aastane koostööprojekt on sõlmitud Kose gümnaasiumiga, kus õpilastele pakutakse võimalust esimene eratund broneerida kooli kulul. Nii saavad eraõpetaja teenust proovida kõik, kellel selle jaoks huvi ja vajadus on. Loodame, et lisaks Kose gümnaasiumile tekib meil teistegi koolidega koostööprojekte. Meie arvates on positiivne, kui just kool soovitab õpilasele eratunde, sest koolis nähakse lapse probleeme ja edusamme esimesena. Tihti pöörduvad paljud lapsevanemad eraõpetaja poole alles viimases hädas, kui lapse hinded on langenud, stressitase kõrge ning motivatsioon madal. Mentornauti abi kasutavad nii need õpilased, kes on mõnes aines maha jäänud, kui ka need, kes valmistuvad eksamiks või olümpiaadiks, soovides minna mõnes teemas sügavamale, kui kool seda võimaldab. Mentornaut aitab õpilasel saada personaliseeritud õpet, sest iga eraõpetaja loob tunni just selle õpilase soovidest ja huvidest lähtuvalt.
Tulevikus ilmselt ongi õpilasel kaks paralleelset õpirada: üks kooli- ja teine eratundides. Näeme, et õpetaja koolis ja eraõpetaja väljaspool kooli võiksid tulevikus olla teineteist toetavad partnerid. Õpetaja töökoormus koolis loodetavasti veidi väheneb, kui Mentornauti eraõpetaja toetab õpilast väljaspool kooli.
Lapsevanemad uurivad, kui palju peaks üks õpilane eratunde võtma, et teema selgeks saada. See selgitatakse välja koos eraõpetajaga esimeste tundide jooksul. Oleme näinud, et õpilased, kes on juba ühe eratunni võtnud, jäävad tunde võtma ka pikemalt, sest sellest saab omamoodi harjumus. Eelmisel õppeaastal nägime eraõpetajate nõudluse kasvu ka näiteks enne eksamiperioodi ning sisseastumiseksameid, kus võeti ka hea meelega tunde pikemalt ning käidi eratundides läbi kõik teemad, mida eksamil oodata võis.
Tihti uuritakse meie eraõpetajate tausta. Vastuse saab Mentornauti lehelt, kus on üleval iga õpetaja varasem töökogemus, haridus, õppeained, mida ta õpetab, tema õpetamismeetodid jm. Kõik meie veebilehel olevad eraõpetajad on läbinud kandideerimisprotsessi, mille jooksul oleme hinnanud nende pädevust, motivatsiooni ning usaldusväärsust (nt küsime igalt õpetajalt tema karistusregistri väljavõtet).
Mentornauti veebilehel saavad eraõpetajad ja õpilased lihtsalt kokku leppida eratunni teema ja aja. Korraga on meie veebilehel nähtaval keskmiselt 50 eraõpetajat, kelle hulgast saab õpilane valida endale kõige sobivama.
Rohkem infot saab lingilt https://mentornaut.ee/
Ärme lörtsime ÕPETAJA nime!
See, et noored inimesed (tudengid, ka õpilased jne) aitavad mõnes aines mahajäänud õpilasi, on igati TÄNUVÄÄRNE, kuid ärgem nimetagem end seepärast ÕPETAJAKS. Ja vaadates teie tunnihindasid (!) mõjub teie tegevus üha kommertslikumalt.
60 tagasi oli mul ja teistel instituudikaaslastel Tallinnas õpilasi, keda käisime nende kodudes JÄRELE AITAMAS ning pisut lisaraha teenimas. Aga end õpetajaks nimetada polnud meil mõtteski. Kui ma astun teise inimese või klassi ette, siis ei saa mind nimetada veel õpetajaks. ÕPETAJAT iseloomustavad ikka teatud PROFESSIONAALSED teadmised-oskused, mida (olen sedagi märganud) pole enamuses isegi õpetajaks KOOLITATUIL. Ja nii kaobki MEIE ELUST õpetamine, kasvatamine ja lapse-alaealise ARENDAINE üldse.