Haridustöötajad on oodatud seminarile konfliktide lahendamisest koolides
19.11 toimub Zoomis seminar „Mis on taastav praktika ja miks me vajame seda hetkel rohkem kui kunagi varem?“. Seminari viib läbi taastava õiguse ekspert ja koolitaja Belinda Hopkins, kes on olnud teerajajaks taastava õiguse rakendamisel Suurbritannias.
Seminaril antakse ülevaade sellest, mis on taastav praktika ning kuidas seda koolis konfliktide lahendamiseks ja ennetamiseks kasutada. Praeguses keerulises olukorras, kus koolielu on suurel määral COVID-i pandeemia dikteeritud, võib lastel olla raske kohaneda ja nad võivad käituda tavapärasest väljakutsuvamalt – erimeelsused ja tülid on kerged tekkima. Probleemide lahendamisel on oluline, et haridustöötajad oskaksid kasutada traumateadlikku lähenemist, mis loob laste ümber turvalise keskkonna, kus neil on võimalik õppida oma emotsioonidega toime tulema ja probleeme lahendama.
Taastava praktika käigus saavad konflikti osapooled ühiselt juhtunu üle arutada ning kõigile sobiva kahju heastamise viisi leida. Taastava õiguse põhimõtetest lähtuvates koolides on vähem selliseid probleeme nagu narrimine, süsteemne kiusamine, tagarääkimine või diskrimineerimine, ning kui need esinevad, oskab koolipere neile tõhusalt reageerida. Näiteks koolilepituse puhul tegutsevad konfliktivahendajatena koolituse saanud eakaaslased, kes aitavad osapooltel olukorrale lahendus leida ja tüli lõpetada.
Koolikeskkonnas aitavad omavahelisi suhteid parandada ka ennetavad ringid, kus õpilased ja õpetajad saavad oma mõtteid ja tundeid jagada. Kõigest sellest annab seminaril täpsema ülevaate Belinda Hopkins. Seminari lõpuks on osalejatel selge pilt, mida oma koolis teha, et tõsiseid konflikte ennetada ja probleemidega paremini toime tulla.
Seminar toimub inglise keeles, kuid tagatud on eestikeelne sünkroontõlge.
Osalemine on kõigile tasuta! Registreerida saab end siin. Registreerunud saavad meilile lingi Zoomi keskkonda, kust seminaril osaleda.
TAAS
tahame tegeleda TAGAJÄRGEDEGA! Soovitan ikka ja jälle minna PÕHJUSTE juurde. KOOLIS toimuvat ei pea selgitama “eksperdid-koolitajad” (eriti veel anglosaksi maalt!). Koolis lahendatakse kõiki ürgvanade PEDAGOOGILISTE põhimõtete kohaselt – täna ja tulevikuski.
Hiljuti (kogemata!) avaldatud andmed laste (resp noorte) VÄGIVALLA järsust suurenemisest oma vanemate vastu Eestis räägivad laste pedagoogilise mõjutamise puudumisest (eriti enne murdeiga). Aga hiljem on HILJA! Ei aita ka väljamaalase jutukeerutus (pigem suurendab segadust) …
Kooli konfliktid LASTEVANEMATEGA on tegelikult pedagoogiliste ja nn pragmaatilise pedagoogika (millega osa vanemaid ära hullutatud) põhimõtete kokkupõrge (vt. lähemalt ka kommenteerija viimased oopused).