Piret Soodla.

Tulekul uued hindamisvahendid klassiõpetajatele ja tugispetsialistidele

Piret Soodla.
2 minutit
215 vaatamist

Valmimas on 1. ja 2. klassi õpilaste keele- ja matemaatikapädevuste ning kognitiivsete võimete elektroonilised hindamisvahendid. 

Õpetajad ja tugispetsialistid kasutavad õpilaste pädevuste hindamiseks eri võimalusi – palju infot saab lapse õpikäitumist ja -tulemusi analüüsides ning vestlustest lapsevanematega. Kui aga lapsel tekivad tõsised raskused, on vaja täiendavaid vahendeid, mis võimaldavad täpsemalt hinnata õppimiseks vajalike teadmiste, oskuste ja võimete taset.

Hindamisvahendid varajase märkamise teenistuses

Tallinna Ülikooli ning haridus- ja noorteameti koostöös on valmimas 1. ja 2. klassi õpilaste jaoks vahend, mille abil saab hinnata nende keele- ja matemaatikapädevust ning nende valdkondadega seotud õpipädevuse aspekte ning õppimise seisukohalt olulisi kognitiivseid võimeid. 

Projekti tulemuseks on standardiseeritud elektroonilised hindamisvahendid, mida saavad oma töös kasutada õpetajad ja tugispetsialistid (eripedagoogid ja logopeedid) õpilaste pädevuste ja nende komponentide hindamiseks 1. klassi alguses ja 2. klassis. Esimese klassi last hinnatakse individuaalselt – laps lahendab ülesandeid tahvelarvutis testija (õpetaja või tugispetsialisti) juuresolekul. Individuaalne testimine annab võimaluse koguda õppimise seisukohalt olulisi lisaandmeid – näiteks seda, kuivõrd püsiv laps ülesandeid lahendades on, missuguseid strateegiaid ta seejuures kasutab jne. Teise klassi hindamist saab korraldada juba rühmas, kuid vajalik on õpetaja toetus, kui laps mõnest ülesandest aru ei saa. Hindamisvahendid on nii eesti kui ka vene keeles.

Millal on hindamisvahendeid oodata?

Esimese klassi hindamisvahend on valmis ning sellel sügisel kogume andmeid normide koostamiseks. Seejuures on meile tohutuks abiks õpetajad ja tugispetsialistid koolidest ja Rajaleidja keskustest ning üliõpilased, kes testimist läbi viivad. Novembris 2. klassi hindamisvahendit katsetatakse ja jällegi abistavad meid koolid üle terve Eesti. Seejärel teeme vajalikud parandused ning tuleval sügisel on plaanis koguda andmed 2. klassi hindamisvahendi normide koostamiseks. Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, saavad õpetajad uusi vahendeid oma töös kasutama hakata 2023. aastal. Lisaks hindamisvahendile koostame õpetajatele juhendmaterjalid ning oleme valmis pakkuma ka koolitusi.

Lõpetuseks soovin projekti meeskonna nimel tänada kõiki õpetajaid, eripedagooge ja logopeede ning üliõpilasi, kelle panus andmete kogumisel on ääretult suur. Suur tänu teile abi eest!

Hindamisvahendeid koostatakse haridus- ja noorteameti toel projekti „1. ja 2. klassi pädevustestid“ raames.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Veel on aega päästa noored hinged*

Õpetajate tagasiside 2025. aasta põhikooli lõpueksamite uuele korrale näitas, et põhikooli riiklikke eksameid ei saa korraldada teadmiste, oskuste ja…

5 minutit

Käitumise ja hoolsuse asemel võiks koolis hinnata üldpädevusi

Paljud koolid seisavad valiku ees: kas hinnata edasi käitumist ja hoolsust või hoopis üldpädevusi. Küsimus…

6 minutit

Koolipäev algab siis, kui buss jõuab

Tartu valla koolides ei sõltu koolipäeva algus mitte niivõrd õpilaste unerežiimist või hariduspoliitikast, kuivõrd bussigraafikust, sest suur hulk õpilastest…

5 minutit
Õpetajate Leht