Minister Liina Kersna: õpetajaid tuleb toetada kogu nende karjääri vältel

2. dets. 2021 HTM - 1 Kommentaar

Tänasel UNESCO kõrgetasemelisel õpetajahariduse teemalisel kohtumisel rõhutas haridus- ja teadusminister Liina Kersna, et õpetajaid tuleb toetada kogu nende karjääri vältel. 

„Võrreldes teiste OECD riikidega on meie õpetajate autonoomsus oma töö korraldamisel väga kõrge. Eesti õpetajal on suur valikuvabadus aga ka vastutus õppetöö korraldamisel ja õppekava arendamisel ning rakendamisel,“ rääkis minister Liina Kersna. „See aga ei tähenda, et peaksime oma õpetajad selle vastutusega üksi jätma. Peame järjepidevalt neile nende töös tuge pakkuma.“

Ministri sõnul on Eestis õpetajate toetuseks lisaks tavapärastele täienduskoolitustele kasutusel ka näiteks 360 kraadi tagasiside meetod, kus nii juhid, kolleegid, õpilased kui ka nende vanemad saavad õpetaja tööle tagasisidet anda. „See tagasiside võimaldab õpetajal mõista, kuidas teised osapooled tema tegevust näevad, ning nii on õpetajal võimalik märgata oma arengukohti,“ ütles Liina Kersna.

Teise olulise õpetajaid toetava tegevusena tõi minister välja ülikoolide juures olevad hariduse kompetentsikeskused, mis pakuvad töötavatele õpetajatele infot ja koolitusi uute teaduspõhiste pedagoogiliste lähenemisviiside kohta. „Meie õpetajakoolituses on tehnoloogia iga päev kasutusel, kuid peame jälgima, et selle kasutamine ei muutuks omaette eesmärgiks,“ sõnas minister Kersna.

Samuti rõhutas minister, et väga tähtis on toetada alustavaid õpetajaid nende esimestel tööaastatel.

Novembris kiitis riigikogu heaks haridusvaldkonna uue arengukava, mille üks prioriteetidest on õpetajate järelkasvu tagamine.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Minister Liina Kersna: õpetajaid tuleb toetada kogu nende karjääri vältel”

  1. Peep Leppik ütleb:

    Proua MINISTER ja kolleegid!

    Tõeline ÕPETAJA ei vaja toetust (eriti ASJATUNDMATUTE ametnike ja isehakanud kasvatusteadlaste poolt). Tänane õpetaja vajab vaid, et koolis hakkaksid taas kehtima PEDAGOOGILISED põhimõtted, millede lammutamisel on viimastel aastakümnetel “suured teened” ka OECD poliitikutel-ametnikel.

    Ja loomulikult peavad pedagoogikast lähtuvad TEADUSPÕHIMÕTTED jõudma ka ÕPETAJAKOOLITUSSE. Kui seda ei juhtu, siis on meie väikesel rahvuskultuuril üsna pea lõpp. Teadusmõtte ja KÕLBLUSE allakäik pole argielus nähtav vaid rumalale…

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!