Kuidas õpitakse koroonaajal vene keelt?
Koroonaajal ei jätnud vene keele õpetajate selts (VÕS) oma liikmeid ja nende õpilasi toeta.
Iga aasta jaanuaris leiab aset õpilasvõistlus 7.–8. klassidele, kus võistkonnad lahendavad temaatilisi ülesandeid. Sel korral viisime võistluse veebi. Konkurss „Venepärane meie ümber“ kutsus õpilasi üles märkama kodukohas mõnda seost vene keele või kultuuriga, seda pildistama või filmima ning loominguliselt kirjeldama. Konkurss oli väga edukas, õpilased ootavad juba järgmist. Tänu veebile sai osa võtta rohkem õpilasi, 3.–12. klassini.
Koroonaaeg esitab väljakutseid, annab võimaluse areneda ja õppida uusi õppemetoodikaid, tutvuda e-keskkondadega. Kahtlemata tegid kõik suure hüppe edasi. Digiteerisime töölehti, materjalikogusid, süstematiseerisime aastatega kogunenud varusid. Valmistasime usinalt e-materjale, mida jagasime nii E-koolikotis kui ka seltsi Facebooki-lehel.
Ka riiklik vene keele kui võõrkeele olümpiaad kolis Tallinna Ülikooli ruumidest virtuaalmaailma. Üldteemaks oli „Vene rahvakunst ja käsitöö“. Olümpiaadil traditsioonilisteks saanud lugemistest, arutleva kirjandi kirjutamine ja kulturoloogiline test viidi läbi online-platvormidel, et võimaldada turvaliselt osaleda oma kodust või koolist. Suuline osa toimus individuaalvestlusena distantsilt. Ka edaspidi lahendatakse osa ülesandeid digivahendite abil.
Punkti koroonaajale (või vähemalt tugeva koma) pani seltsi suveseminar augustis. Õnnestus teoks teha ammune unistus käia külas vanausulistel Peipsi järve kandis. Päevad ja õhtu täis kala ja palju äratundmisrõõmu kolleegide seltsis! See oli kauaoodatud taaskohtumine.
VÕS leiab alati võimaluse hoida õpetajate ja õpilaste motivatsiooni kõrgel, olgu selleks uued lähenemised või kolleeg, kes su muresid poolelt sõnalt mõistab.