Õpetajate Leht 25. veebruaril
Kutsekoolid peavad hakkama saama ebapiisava ettevalmistusega HEV-õpilastega
Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuses valminud analüüs näitab, et on koole, kus viimastel aastatel sisseastunutest on erivajadusega või vajavad mingil põhjusel tuge umbes pooled. On selge, et kui õppijad on nii palju muutunud, ei saa enam sama mudeliga töötada nagu seni.
Sõpsik, Teadlane ja „Meie maailm“
Tõenäoliselt ei vaidle ükski õpetaja vastu, kui väidame, et sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamine on oskuste kasvu toetamiseks oluline igas ainetunnis. Hoopis keerulisem küsimus on, kuidas seda teha Kas piisab heast eeskujust, igapäevasest suhtlusest või on vaja ka oma didaktikat? Artiklite sarja viimases loos tutvustavad TLÜ haridusteadlased sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamiseks loodud programmi „Meie maailm“.
Teine kiri Olev Aidale
Korra kuus ilmuvas rubriigis saadavad 2021. aasta kooliks valitud Uulu Põhikooli õpetajad kirju oma virtuaalsele kolleegile Olev Aidale, kes liitus kollektiiviga koroonaajastu algul, kui emotsioonid lõid kõigil üle pea. Teise kirja autor on maja üks vähesed meeshingi Pärt Kukk, kes õpetab tehnoloogiaõpetust, loodusõpetust, füüsikat, arvutiõpetust ehk kõiki neid aineid, mida direktor käsib anda.
„Matemaatika 2.0“ Viimsi Gümnaasiumis
Viimsi Gümnaasiumis on käima lükatud „Matemaatika 2.0“ projekt, kus matemaatika õpetamisele ja õppimisele lähenetakse teistmoodi kui varem, aastasadade jooksul. Sellest tegid esimesi kokkuvõtteid matemaatikaõpetajad Liisu Jallai ja Kairi Heinsalu ning õppe- ja arendusjuht Maarja Urb.
Väga nõudlik õpetaja
2015. aastal pälvis kutseõppeasutuste aasta õpetaja tiitli Võrumaa KHK kutseõpetaja Viktor Dremljuga.
Soome hariduse minevikust ja tänapäevast
Õpetajatele Lehele kirjutas Soome muusikaõpetaja György Kadar Vaasast. Oma kirjutises võrdleb ta muusika- ja kirjandusõpetust eelmisel sajandil ja tänapäeval ning toob esile muutusi, mis koolielus uusi probleeme põhjustavad.
Aabitsategelastega saab tunnis teatrit teha
Kemi Sauvosaare kooli alushariduse õpetaja Anne Niittyvuopio on heegeldanud aabitsa tegelased, kellega tehakse tundides nukuteatrit ja õpitakse sõnapaare ning repliike. Loomade suu läbi julgevad ka kõige aremad rääkida, ütleb õpetaja.
Stress lõdvenes ja sellest oli abi
Koroonamured on olnud väsitavad, tunnistab Joensuu koolijuht Jarkko Rieppo, kes osales uurimuses „Direktoribaromeeter 2021“. Sellest selgus, et koolijuhtide väsimus on süvenenud ja muutunud krooniliseks.