Nalja saab igas tunnis

14. apr. 2022 Heiki Raudla peatoimetaja - Kommenteeri artiklit

Kilde konkursile „Koolis on lõbus“ laekunud ülestähendustest. Tuleb välja, et häid ütlemisi tuleb ette igas ainetunnis.

Matemaatika

Esimene matemaatikatund saab läbi.

Õpetaja: „Kas kodust ülesannet ka paneme?“

Klassist: „Ee-e-iiii, alles esimene päev koolis ja sa hakkad kohe hullu panema!“

6. klass, 2021 

• • •

Õpetaja keset tõsist arvuragistamist tunnis: „Noh, poisid, kuidas teil läheb?“

Gregor kostab pilku tõstmata: „Kurat, isegi täitsa läheb!“

5. klass, 2019

• • •

Murdude võrdlemine.

Õpetaja: „Kas saite aru?“

Lumel: „Nii napilt!”

5. klass, 2019

• • •

Murdude võrdlemine tekitab segadust.

Roald: „Ma ei saa aru, miks selline jama on välja mõeldud!“

6. klass, 2021 

• • •

Kristjan võtab matemaatika töövihiku kätte: „Oi, õpetaja, ma tunnen siit juba tumedat aurat!“

6. klass, 2021

Kunstiõpetus

Õpetaja: „Kuule vaata, need pastakajooned on nüüd kõik näha, sellised tööd tehakse tavaliselt harilikuga!“

Kristjan: „Jaa, õpetaja, aga vahepeal on evolutsioon toimunud!“

5. klass, 2020

Emakeel

Töövihiku harjutus: täida lüngad.

Klaara: „Õ-õpetaja, kust ma selle võtan?“

Sten hõikab: „Ajust loomulikult!“

5. klass, 2019

• • •

Õpetaja laulab lastele omal viisil ette Julius Oro luuletuse „Märts“.

Laura: „Õpetaja, sa oskad nii ilusti laulda!“

Sebastian: „Õpetaja, sul on nüüd üks fänn.“

5. klass, 2019

• • •

Ott Arderi luuletuses „Koolitee“ on read: „Koolikotis pliiatsid ja kumm on, kummiga saab kustutada vead …“

Lisett: „Õpetaja, kas ma saan ka mõningad eluvead kustutada?“

5. klass, 2019

• • •

Bruno: „Õpetaja, teeme iseseisvalt, kaua me ikka tited oleme!“

Laura kohkunult: „E-e-ei, eile ju tegime, nägid, mis sellest välja tuli!“

5. klass, 2019

• • •

Õpetaja: „Meie klassis on kõik jutupaunikud!“

Kristjan: „Sina oled kõige suurem jutupaunik, sa räägid terve tunni!“

5. klass, 2019

• • •

Tunnis loetakse kordamööda võõrast teksti. Paraku paljudel ladusus puudub. 

Klassist: „Õpetaja, ma tahan pausi, et öelda, me peame rohkem lugema, nende lugemine on läinud eelmisest korrast tunduvalt halvemaks!“

5. klass, 2021 

• • •

Kirjuta õige vorm sõnast kandma. Mida tegid?

Õpetaja: „Ja me ei kirjuta „kannasid“ ja me ei kirjuta „kantsid“!“

Marek tõsiselt: „Kurat, aina hullemaks läheb!“

6. klass, 2021

• • •

Töövihiku harjutus: sõnade kokku- ja lahkukirjutamine.

Õpetaja: „Kuidas me kirjutame 220?“

Klassist: „Kakssada, tühik, kakskümmend.“

6. klass, 2022

Inimeseõpetus

Mida teha siis, kui armastus otsa saab?

Janne: „No siis rahuned natuke ja otsid uue!“

5. klass, 2019

• • •

Situatsiooni kirjeldus: „Jüri pidi isaga õhtul ujuma minema, isa aga jõudis liiga hilja koju ja enam ujuma ei jõutud. Kuidas võiks see lugu lõppeda?“

Jan: „No kui Jüri on murdeeas, siis läheb ta kurjaks!“

5. klass, 2019

Tööõpetus

Lapsed meisterdavad ja suhtlevad.

Laura enda kõrval istuvale poisile: „Kuule, kui sa nii koledasti teed, siis sa küll viite ei saa!“

Poiss vastu: „Ah, mind ei huvitagi hinded, mind huvitavad naised ja elu!“

4. klass, 2017

• • •

Penoplastist pallile niidi kerimine.

Romet Markus südamest: „Kurat, see töö ei lähe!“ Hiljem lisab: „See asi ei tööta!“

5. klass, 2018

• • •

Inglite meisterdamine.

Romet Markus toriseb, et ei oska liimida.

Õpetaja näitab ette ja kohe tuleb kommentaar: „Õpetaja, sul on maagilised käed!“

5. klass, 2018

Loodusõpetus

Teema: plaan, kaart, orienteerumine linnaruumis.

Õpetaja tunni lõpus: „Nüüd, kui te koju hakkate minema, aitavad teid selle juures …“

Klassist hõigatakse vahele: „Ajud!“

5. klass, 2018

• • •

Teema: putukad. Klassis on laual putukate pildid. Õpilastel tuleb valida loosiga pilt ja nimetada, kellega tegu.

Hans hädas: „Mhmmm … see on täitsa tüüpiline putukas. Miks see elu peab niiii raske olema!“

5. klass, 2019

• • •

Teema: inimese areng.

Trevor: „Õpetaja, tead, mul on kolm arengut: sünd, abielu ja surm.“

5. klass, 2019

• • •

Millest saavad alguse jõed?

Õpetaja: „Jõed saavad alguse soodest, allikatest … Kust veel?“

Vaikus. „Mäletate, ma näitasin Sinialliku allika videot ja rääkisin sellest.“

Jan: „Ee-ei mäleta, õpetaja, minu arust sa jahvatad üldse palju!“

5. klass, 2019

• • •

Täidame töövihikut.

Lisett: „Mis selle küsimuse vastus on?“

Jens: „Kuule, me just tegime selle ära, tõmba end käima!“

5. klass, 2019

• • •

Jan õpetajale: „Mulle meeldis seda tööd teha. Sul olid küsimused hästi koostatud!“

5. klass, 2020

Allikas: õpetaja Viljandist



Allikas: õpetaja Lelet Aavik-Part, kes on kogunud esimese klassi õpilaste väljaütlemisi


4.–5. klassi õpilaste väljaütlemisi

• Astronoomia tegeleb tähtede liikumise, arenemise ja kõige muuga.

• Astronoomia tegeleb liikumise, ehituse ja arendamisega.

• Direktori ülesanne on kontrollida käitumist, majandusjuhataja koristab.

• Naiste hääleliigid: alt, sopran ja kontuursopran.

• Sallimatus – inimene peab suhtlema teise naha või rahvusega ja käitub halvasti.

• Inimese tervisenäitajad: pikkus ja laius.

• Inimese tervisenäitajad: vererõhumõõtja, kraadiklaas, arst kuulab südamelööke oma rippuva asjaga.

• Inimesel ja ahvil on nägemine ruuduline.

• Miks on ahvid ja inimesed sarnased? – Nad on arenenud samast bakterist.

• Konn sööb ajukahjureid.

• Siil on kasulik, sest ta kuuleb nälkja häält.

• Ämblikulaadsetel on mitu jalga ja putukatel on vähem jalgu.

• Kuidas kalad paljunevad? – Koovad.

• Rabades tehakse kaevud, sest muidu läheks vesi liiga kõrgeks. Rohelised lauad ei kanna sind, aga punased kannavad.

• Giid on inimene, kes annab teada erinevatest asjadest.

• Ooper on kõrge häälega laulmine.

• Prožektor on laipade lahkamise aparaat.

• Päike valgustab toidu peale, siis toit saab valmis ja me sööme seda toitu. Sellest saame päikeseenergiat.

• Midagi huvitavat loetud raamatust? – Mees kukkus trepil ja murdis jalaluu.

• Kehaosad: puusavars ja põlvevars.

• Sinilill on putuktolmleja, sest putukad tolmlevad ringi seal sees.

• Klassiruumi peab tuulutama, et vana hapnik välja pääseks ja uus sisse tuleks.

• Laev tekitab laineid ja see lükkab kalu.

Allikas: õpetaja Haabneemest


Distantsõppe pärle

Uut ja huvitavat puidust

Õpetaja: „Kes veel toituvad puidust?“

Õpilane: „Puidust toituvad lisaks seentele ka mitmed kased.“

• • •

Õpilane saadab ähmase foto täidetud töölehest.

Õpetaja: „Nendelt fotodelt pole võimalik midagi välja lugeda. Tee korralikud fotod ja saada siis uuesti.“ 

Õpilane: „Käekiri on ju korralik, mina oskan välja lugeda. Ma pildistasin välguga.“

Allikas: õpetaja, kes on nautinud õpilaste muhedaid repliike pea pool sajandit


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!