Nalja saab igas tunnis
Kilde konkursile „Koolis on lõbus“ laekunud ülestähendustest. Tuleb välja, et häid ütlemisi tuleb ette igas ainetunnis.
Matemaatika
Esimene matemaatikatund saab läbi.
Õpetaja: „Kas kodust ülesannet ka paneme?“
Klassist: „Ee-e-iiii, alles esimene päev koolis ja sa hakkad kohe hullu panema!“
6. klass, 2021
• • •
Õpetaja keset tõsist arvuragistamist tunnis: „Noh, poisid, kuidas teil läheb?“
Gregor kostab pilku tõstmata: „Kurat, isegi täitsa läheb!“
5. klass, 2019
• • •
Murdude võrdlemine.
Õpetaja: „Kas saite aru?“
Lumel: „Nii napilt!”
5. klass, 2019
• • •
Murdude võrdlemine tekitab segadust.
Roald: „Ma ei saa aru, miks selline jama on välja mõeldud!“
6. klass, 2021
• • •
Kristjan võtab matemaatika töövihiku kätte: „Oi, õpetaja, ma tunnen siit juba tumedat aurat!“
6. klass, 2021
Kunstiõpetus
Õpetaja: „Kuule vaata, need pastakajooned on nüüd kõik näha, sellised tööd tehakse tavaliselt harilikuga!“
Kristjan: „Jaa, õpetaja, aga vahepeal on evolutsioon toimunud!“
5. klass, 2020
Emakeel
Töövihiku harjutus: täida lüngad.
Klaara: „Õ-õpetaja, kust ma selle võtan?“
Sten hõikab: „Ajust loomulikult!“
5. klass, 2019
• • •
Õpetaja laulab lastele omal viisil ette Julius Oro luuletuse „Märts“.
Laura: „Õpetaja, sa oskad nii ilusti laulda!“
Sebastian: „Õpetaja, sul on nüüd üks fänn.“
5. klass, 2019
• • •
Ott Arderi luuletuses „Koolitee“ on read: „Koolikotis pliiatsid ja kumm on, kummiga saab kustutada vead …“
Lisett: „Õpetaja, kas ma saan ka mõningad eluvead kustutada?“
5. klass, 2019
• • •
Bruno: „Õpetaja, teeme iseseisvalt, kaua me ikka tited oleme!“
Laura kohkunult: „E-e-ei, eile ju tegime, nägid, mis sellest välja tuli!“
5. klass, 2019
• • •
Õpetaja: „Meie klassis on kõik jutupaunikud!“
Kristjan: „Sina oled kõige suurem jutupaunik, sa räägid terve tunni!“
5. klass, 2019
• • •
Tunnis loetakse kordamööda võõrast teksti. Paraku paljudel ladusus puudub.
Klassist: „Õpetaja, ma tahan pausi, et öelda, me peame rohkem lugema, nende lugemine on läinud eelmisest korrast tunduvalt halvemaks!“
5. klass, 2021
• • •
Kirjuta õige vorm sõnast kandma. Mida tegid?
Õpetaja: „Ja me ei kirjuta „kannasid“ ja me ei kirjuta „kantsid“!“
Marek tõsiselt: „Kurat, aina hullemaks läheb!“
6. klass, 2021
• • •
Töövihiku harjutus: sõnade kokku- ja lahkukirjutamine.
Õpetaja: „Kuidas me kirjutame 220?“
Klassist: „Kakssada, tühik, kakskümmend.“
6. klass, 2022
Inimeseõpetus
Mida teha siis, kui armastus otsa saab?
Janne: „No siis rahuned natuke ja otsid uue!“
5. klass, 2019
• • •
Situatsiooni kirjeldus: „Jüri pidi isaga õhtul ujuma minema, isa aga jõudis liiga hilja koju ja enam ujuma ei jõutud. Kuidas võiks see lugu lõppeda?“
Jan: „No kui Jüri on murdeeas, siis läheb ta kurjaks!“
5. klass, 2019
Tööõpetus
Lapsed meisterdavad ja suhtlevad.
Laura enda kõrval istuvale poisile: „Kuule, kui sa nii koledasti teed, siis sa küll viite ei saa!“
Poiss vastu: „Ah, mind ei huvitagi hinded, mind huvitavad naised ja elu!“
4. klass, 2017
• • •
Penoplastist pallile niidi kerimine.
Romet Markus südamest: „Kurat, see töö ei lähe!“ Hiljem lisab: „See asi ei tööta!“
5. klass, 2018
• • •
Inglite meisterdamine.
Romet Markus toriseb, et ei oska liimida.
Õpetaja näitab ette ja kohe tuleb kommentaar: „Õpetaja, sul on maagilised käed!“
5. klass, 2018
Loodusõpetus
Teema: plaan, kaart, orienteerumine linnaruumis.
Õpetaja tunni lõpus: „Nüüd, kui te koju hakkate minema, aitavad teid selle juures …“
Klassist hõigatakse vahele: „Ajud!“
5. klass, 2018
• • •
Teema: putukad. Klassis on laual putukate pildid. Õpilastel tuleb valida loosiga pilt ja nimetada, kellega tegu.
Hans hädas: „Mhmmm … see on täitsa tüüpiline putukas. Miks see elu peab niiii raske olema!“
5. klass, 2019
• • •
Teema: inimese areng.
Trevor: „Õpetaja, tead, mul on kolm arengut: sünd, abielu ja surm.“
5. klass, 2019
• • •
Millest saavad alguse jõed?
Õpetaja: „Jõed saavad alguse soodest, allikatest … Kust veel?“
Vaikus. „Mäletate, ma näitasin Sinialliku allika videot ja rääkisin sellest.“
Jan: „Ee-ei mäleta, õpetaja, minu arust sa jahvatad üldse palju!“
5. klass, 2019
• • •
Täidame töövihikut.
Lisett: „Mis selle küsimuse vastus on?“
Jens: „Kuule, me just tegime selle ära, tõmba end käima!“
5. klass, 2019
• • •
Jan õpetajale: „Mulle meeldis seda tööd teha. Sul olid küsimused hästi koostatud!“
5. klass, 2020
Allikas: õpetaja Viljandist
4.–5. klassi õpilaste väljaütlemisi
• Astronoomia tegeleb tähtede liikumise, arenemise ja kõige muuga.
• Astronoomia tegeleb liikumise, ehituse ja arendamisega.
• Direktori ülesanne on kontrollida käitumist, majandusjuhataja koristab.
• Naiste hääleliigid: alt, sopran ja kontuursopran.
• Sallimatus – inimene peab suhtlema teise naha või rahvusega ja käitub halvasti.
• Inimese tervisenäitajad: pikkus ja laius.
• Inimese tervisenäitajad: vererõhumõõtja, kraadiklaas, arst kuulab südamelööke oma rippuva asjaga.
• Inimesel ja ahvil on nägemine ruuduline.
• Miks on ahvid ja inimesed sarnased? – Nad on arenenud samast bakterist.
• Konn sööb ajukahjureid.
• Siil on kasulik, sest ta kuuleb nälkja häält.
• Ämblikulaadsetel on mitu jalga ja putukatel on vähem jalgu.
• Kuidas kalad paljunevad? – Koovad.
• Rabades tehakse kaevud, sest muidu läheks vesi liiga kõrgeks. Rohelised lauad ei kanna sind, aga punased kannavad.
• Giid on inimene, kes annab teada erinevatest asjadest.
• Ooper on kõrge häälega laulmine.
• Prožektor on laipade lahkamise aparaat.
• Päike valgustab toidu peale, siis toit saab valmis ja me sööme seda toitu. Sellest saame päikeseenergiat.
• Midagi huvitavat loetud raamatust? – Mees kukkus trepil ja murdis jalaluu.
• Kehaosad: puusavars ja põlvevars.
• Sinilill on putuktolmleja, sest putukad tolmlevad ringi seal sees.
• Klassiruumi peab tuulutama, et vana hapnik välja pääseks ja uus sisse tuleks.
• Laev tekitab laineid ja see lükkab kalu.
Allikas: õpetaja Haabneemest
Distantsõppe pärle
Uut ja huvitavat puidust
Õpetaja: „Kes veel toituvad puidust?“
Õpilane: „Puidust toituvad lisaks seentele ka mitmed kased.“
• • •
Õpilane saadab ähmase foto täidetud töölehest.
Õpetaja: „Nendelt fotodelt pole võimalik midagi välja lugeda. Tee korralikud fotod ja saada siis uuesti.“
Õpilane: „Käekiri on ju korralik, mina oskan välja lugeda. Ma pildistasin välguga.“
Allikas: õpetaja, kes on nautinud õpilaste muhedaid repliike pea pool sajandit