Õige aeg saata töö eTwinningu iga-aastasele projektivõistlusele!
2. maini saab esitada 2021/2022. õppeaasta jooksul lõpetatud /lõpetamisel olevaid eTwinningu veebikeskkonnas läbi viidud Euroopa projekte. Täpsem info siin.
Seni on läinud Eesti koolidel eTwinningu projektides väga hästi. Näiteks Jõhvi Vene Põhikool osales möödunud õppeaastal üliedukalt eTwinningu rahvusvahelises projektis „Noortel on Midase puudutus“ („Youth has the Midas touch“).
18 partnerkooliga projekt lähtus põhimõttest, et meil on rahvuslik, aga ka euroopalik identiteet, mille määravad lisaks kultuurilisele kuuluvusele põhimõtted, mis on universaalsed ja mida jagatakse kogu Euroopas. Eurooplane austab inimõigusi, on salliv, kannab rahumeelseid ja demokraatlikke väärtusi, armastab ja kaitseb loodust ja loomi. Ta väärtustab kunsti ja kirjandust ning oskab tehnikat õigesti kasutada. Kõik väärt põhimõtted, mida õpetada 14‒19-aastastele noortele, kes elavad igaüks oma riigis, aga on ühtaegu ka eurooplased.
Projektis osalesid koolid Türgist, Rumeeniast, Prantsusmaalt ja Eestist. Koostöö sujus nii hästi, et „Noortel on Midase puudutus“ pälvis nii Euroopa kui Eesti eTwinningu kvaliteedimärgi ning tavapärasel eTwinningu Eesti projektivõistlusel oli 2021. aastal kolme parima seas. Projekt esitati ka eTwinningu Euroopa auhinnale 2022. See kõik näitab, et õpilased ja õpetajad on teinud väga head tööd. Eesti-poolne projektijuht, Jõhvi Vene Põhikooli õpetaja Galina Safronova ütleski, et kvaliteedimärk on aumärk tervele koolile. „Otsuse taotleda eTwinningu kvaliteedimärki tegime projektipartnerite üldkoosolekul veebis. Projekt on ulatuslik ja tegime suurepärast tööd. Usume, et meie töö väärib tähelepanu.“ Eesti eTwinningu projektivõistlusel leidiski žürii, et tegu on teismelistele mõeldud projekti musternäidisega. Eriti suurepäraseks loeti foorumi kasutamist ja tööd rahvusvahelistes rühmades. Eesti osales igal pool aktiivselt, sest teema kõnetab noori.
Projekti tegevus on seotud kooli ainekavaga
Galina Safronova selgitas, et projekt oli tihedalt seotud kooli ainekavaga. Näiteks ajaloos ja ühiskonnaõpetuses on teema „Inimõigused. Laste õigused. Naiste õigused“. Inglise keele tunnis täiendasid noored oma rääkimis- ja kirjutamisoskust, sest projekti keel oli inglise keel ja hea keeleoskus on väga vajalik. „Geograafia ainekavas on tähelepanu pööratud sellisele teemale nagu metsakaitse. Edastasime info projektipartneritele ning lõime ühise e-raamatu „Mets“. Twinspace Forumsi raames toimus üritus, kus tõsteti keskkonnateadlikkust. Meie kooli õpilased koostasid ettekande ökoloogiast ning said internetifoorumis suhelda ja oma arvamust avaldada,“ selgitas Galina Safronova.
Projektis rakendati ka informaatikatundides õpitud oskusi: esitluste koostamine, diagrammide ja tabelite tegemine, tehti videoesitlus koolist, õpiti ja kasutati uusi Web 2 tööriistu.
„Meie koolis oli kõiki aineid läbiv teema „Turvaline internet“. Õpilased osalesid rahvusvahelisel küberturvalisuse veebiseminaril ja said tunnistused ning projekti materjalide põhjal kujundati koolis infostend. Veebiüritusel „Tehnoloogiline kirjaoskus“ tegid nad ettekande õppimisrakendustest ja tutvusid teiste partnerite pakutavate Web 2 tööriistadega. Projekti logo koostamisel kasutasid õpilased kunsti-, ajaloo- ja informaatikatundides õpitud oskusi,“ loetles Galina Safronova projektitegevusi. Ta on väga tänulik projekti koordinaatorile ja mentorile Zehra Canbolatile Türgist, kes oli vajadusel toeks ja kellelt sai palju õppida. „Tänu omandatud kogemustele saime hiljem teha iseseisva eTwinningu projekti „Hüppaja päev“, mis pälvis ka Eesti ja Euroopa eTwinningu kvaliteedimärgi.“
Kvaliteedimärk motiveerib kooli eTwinningus osalema
Kas projekti esitamine kvaliteedimärgi saamiseks oli keeruline? „Ei ole, aga vajab keskendumist,“ julgustab Safronova projekte konkursile esitama. „Projektile kvaliteedimärgi saamine motiveerib kooli eTwinningus osalema. Minu arvates on see hästi läbimõeldud süsteem.“
Hea projekti eest oli üks auhind õppereis õpilastele. 18. jaanuaril 2022 käiski grupp Jõhvi Vene Põhikooli 8.c klassi õpilasi ekskursioonil ja töötoas Tartus teaduskeskuses Ahhaa.
Galina Safronova sõnas, et töö e-Twinningu projektidega jätkub. „Me jätkame eelmise aasta edukat projekti, kuid uues formaadis ‒ „Noortel on Midase puudutus 2.0“. Projektis osalevad koolid Türgist, Rumeeniast, Austriast, Itaaliast, Bulgaariast, Horvaatiast ja Eestist. „Meie kooli esindavad 8c klassi õpilased (õpetaja Oksana Kutsyak) ja „Midas2“ on suunatud õpilaste ettevõtlikkuse arendamisele. Praegu töötame selle projektiga ja kindlasti taotleme projekti kvaliteedimärki,“ ütles Safronova.