Õpetajate Leht 22. aprillil
Kutsekoolid on Ukraina noortele avatud
Kutsekoolid on kohandanud oma õppetööd nii, et võimaldada Ukrainast saabunud noortel oma õppetööd jätkata. Abi saavad ka need, kes soovivad oma kooliaastat distantsilt lõpetada.
Eneseväljendus võib olla ka õppeaine
Praegusel ajal on koolis vaja õpetada eelkõige seda, mida ei saa guugeldada. Kuulamist, hoolivust, südameheadust, tänulikkust. Seda, kuidas aidata end kriisi- ja pingeseisundis, leiab näitleja, laulja ja õpetaja Kärt Tomingas, kes on Gaia koolis lastega eneseväljendust treeninud pea kuus aastat.
Anu Pikamäe: „Rahulik meel aitab ebameeldivusi mitte naha vahele lasta“
Paarkümmend aastat tööd sotsiaalpedagoogi, HEV-laste õppetöö koordineerija, nõustaja ja koolitajana on näidanud Anu Pikamäele, et alustavate õpetajate murede palett on üsna sarnane igas koolis. Kuuldud lood innustasid teda käsiraamatuks koondama nõuandeid ja soovitusi, millest leiavad oma iva ehk kogenudki õpetajad.
Õppides tundma homset haridust
Kõik uus on ammu unustatud vana. Nõnda võiks ka hariduses väita, et haridusinnovatsioon pole muud kui ainult vanade ideede taasavastamine. Kuid kas eilsete ideedega saab tõesti hariduses homseid muresid lahendada? Küsimusele otsivad vastuseid haridusinnovatsiooni üliõpilased.
Lõimiguga lahendusi luues
Õppimine ei seisne enam ainult teadmiste omandamises, vaid ka vajaduses ja oskuses neid kasutada. Kooliseinte vahelt välja astudes eeldatakse, et õpilane suudab seostada õpitud teadmisi ja oskusi nii ühes õppeaines, ainevaldkonnas kui ka eri õppeainete ja ainevaldkondade vahel. Paraku esitavad nõutavad õpiväljundid, ainetes käsitletavate teemade järjestus ja ka olemasolevate õppematerjalide struktuur õpetajale iga päev väljakutseid. Et luua koolis mõistlik ja kõigile kasulik järjepidev ainetevahelise lõimimise struktuur, tuleb õpetajal närida läbi mitmest teemade, pädevuste ja metoodikate kihist.
Setokeeline välähopmisõrühm rikastab lapsepõlve
Möödunud sügisel avati Värska Lasteaias lastevanemate initsiatiivil setokeelne õuesõpperühm, mis on Eesti ainus täielikult murdekeelne lasteaiarühm, kus lapsed omandavad kodukoha keelt ja kultuuri loomulikus elulises keskkonnas.
Muusika kaudu jõuab laps oma juurteni
2017. aastal pälvis Tallinna Rännaku lasteaia muusikaõpetaja Marika Moks aasta lasteaiaõpetaja tiitli. Selle tunnuste saamise järel on ta asutanud Nõmme pärimuskooli, kus õpetab kolme pilli ja ansamblimängu. Ta jätkab õpetamist ka Rännaku lasteaias, pannes rõhku pärimuskultuuri edasikandmisele. Vabal ajal mängib ise rõõmuga väikekannelt.