Õpetajate Leht 29. aprillil

27. apr. 2022 - Kommenteeri artiklit

Kõrvalpilk aitab noortel iseendaga suuremaks sõbraks saada

Õpilaste üha halvenev vaimne tervis teeb täiskasvanuid murelikuks. Eesti Supervisiooni ja Coachingu Ühing otsustas anda oma panuse murede leevendamiseks ning pakkus paarikümnele koolile tasuta grupinõustamist. Kuidas on sujunud coach’ide-superviisorite töö noortega?

Ukrainakeelne „Meie Eesti“ aitab Ukraina lastel Eestiga tuttavaks saada

Kirjastus Petrone Print tõlkis vabatahtlike abiga kiiresti ukraina keelde 2018. aastal Maxima poeketiga koostöös valminud raamatu „Meie Eesti“. Lasteaia- ja algkoolilastele mõeldud raamatust saab ema-lapse dialoogi vormis teada nii eestlaste ajaloost kui ka kultuurist.

Samm-sammult lõimingule lähemale

Ainete lõiming ei ole mingi võluvits, mille abil lahenevad kogu kooli, aineõpetaja või õpilaste motiveerimisega seotud probleemid. Samas on tegemist praktikaga, mille teadlikul ja eesmärgistatud kasutamisel on mitmeid tõestatud eeliseid. Näiteks võib lõimingu abil vähendada õppesisu dubleerimist, pakkuda võimalusi vaadelda sama teemat eri vaatepunktidest, rakendada üldpädevusi, kasutada ühe aine sisu teise aine õppimisel või hoopis tõsta õpimotivatsiooni.

Õppereisid on õpetajatele vajalik enesetäiendus

Õpetajal on võimalik projektide toel ennast täiendada. Õppereis välismaale lisab õpetajatööle uusi võimalusi. Oma kogemustest räägivad Maardu Gümnaasiumi õpetajad ja õppejuht Kaider Vardja ning välisprojektide kohta avaldab arvamust kooli direktor Julia Rozova.  

Neljas kiri Olev Aidale

Korra kuus ilmuvas rubriigis saadavad 2021. aasta kooliks valitud Uulu Põhikooli õpetajad kirju oma virtuaalsele kolleegile Olev Aidale, kes liitus kollektiiviga koroonaajastu algul, kui emotsioonid lõid kõigil üle pea. Neljanda kirja autor, huvijuht Ester Kose meelitab Olevit jalutuskäigule, sest Uulu koolis liiguvad kõik ka siis, kui ilmataat on kraanid lahti unustanud. 24 õpilast on koolitatud mängujuhtideks, kes vahel õpetajaidki takka utsitavad, ja uusi liigutamisvõimalusi lisandub pidevalt.

Kes vastutab õpetaja vaimse tervise eest?

Inimese füüsiline ja vaimne tervis on oluline kogu eluteel ning keskkond, milles me oleme, elame ja töötame, avaldab mõju nii meie füüsilisele kui vaimsele tervisele. Keskkond, kus inimesed veedavad suure osa oma päevast, tuleb kujundada inimeste vaimset tervist toetavaks.

Noorsootöö tuleb koolidele appi

Kui koolid paneksid õpilastele hindeid ka selle eest, mida nad on omandanud noortekeskustes ning huvikoolides ja -ringides, oleks õpetajal vähem tööd ja õpilastel rohkem aega.

Koostöökeskuse plussid – kõik lapsed saavad tuge ja spetsialistid erialast tööd

Et tõsta haridust toetavate tugiteenuste kvaliteeti ja muuta need kättesaadavamaks, koondati 2019. aastal Rõuge valla hallatavate haridusasutuste tugispetsialistid ühtse juhtimise alla. Keskuse loomise tingis ennekõike olukord, kus ei suudetud leida väikekoolide ja lasteaedade juurde osakoormusega tugispetsialiste.

Tere, Piret.

Olin eile arvutist eemal, jõudsin hilja koju ja mul oli meelest läinud  lehe tutvustus.

Siiski saadan, ehk saab veel veebi riputada. Või  paneb seda üles Grete?

Õppereisid on õpetajatele vajalik enesetäiendus

Õpetajal on võimalik projektide toel ennast täiendada. Õppereis välismaale lisab õpetajatööle uusi võimalusi. Oma kogemustest räägivad Maardu Gümnaasiumi õpetajad ja õppejuht Kaider Vardja ning välisprojektide kohta avaldab arvamust kooli direktor Julia Rozova.  

Suur töökoormus teeb õpetaja ebakindlaks

Soome õpetajate seas viiakse üle aasta läbi baromeetriuuring. Värsked tulemused näitavad, et kasvanud on õpetajate töömaht, kahanenud aga rahulolu ja ind tööd teha.

Soome jälgib Norra kogemusi

Mentroluses püüab Soome eeskujuks võtta Norra, kus iga alustav õpetaja on mentorilepingu läbi toetatud.

Rantasalmi kool võttis Ukraina lapsed kiiresti vastu

Ukraina põgenikega saabuvad Soome lapsed, kelle kohanemist koolieluga kohtadel korraldatakse. Abiks on ka pensionäridest õpetajad. Ajaleht tutvustab endise keeleõpetaja tegevust ukraina õpilastega.   


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!