Teadlikkus + tervis = tulemuslikkus
Haridusvaldkond on oluline ühiskonna alustala, kus iga otsus, sõna ja tegu on justkui liblika tiivalöök, mis mõjutab homset. Õpetajad ja koolijuhid on iga päev eesrindel, kohandades muutuvat keskkonda oma hoiakute, uskumuste, mõtete ja tegudega. Ma ei tea, kas on mõõdetud, kui mitmes suhtluskontaktis või mitmel -tasandil üks õpetaja või koolijuht iga päev osaleb, kuid fakt on, et nad töötavad intensiivselt inimestega.
Uuringud viitavad, et inimestega töötajatel on oluline saada regulaarselt supervisioonist tuge, sest keskeltläbi kaks aastat on aeg, kui tööd hakkavad segama isiklikust biograafiast üles kerkivad sündmused, allasurutud pinged ja võivad ilmneda vaimse tervise probleemid. Supervisioon võimaldab muuta töötajad teadlikumaks, hoida nende vaimset tervist ning muuta nad seeläbi tulemuslikumaks.Vaimne tervis loob tänapäeva maailmas konkurentsieelise.
Saue Gümnaasiumi juhtkonda ja laiendatud juhtkonda toetab konsultant, kellega koos mõtestasime kooli arengukava. Oleme seadnud üheks sihiks terve ja särasilmse õpetaja ning teadvustanud tema professionaalsuse toetamist supervisiooni kaudu, mis on tõhusam kui koolitus. Fookuses on professionaal − õpetaja tervikuna oma inimlike ja tööalaste väljakutsetega. Eesmärk on õpetaja pädevuste kasv, rahulolu suhtlusest oma töö, õpilaste ja kolleegidega. Asutuseväline superviisor käib koolimajas üle kolme nädala ja õpetajad saavad individuaalselt temaga mõtestada oma rolli, ülesandeid, koostööd, et saavutada oma elus tasakaal ja vältida läbipõlemist. Superviisoriga saab arutada, kuidas seada realistlikke eesmärke, lahendada koolielus ette tulevaid konflikte, ületada takistusi, olla enda ja kaaslaste vastu lahke või olla teadlik enda ressurssidest ja vastutuse piiridest, sest just liigne vastutus viib sageli läbipõlemiseni. Lahendused leitakse arutelu, praktiliste harjutuste või rollimängude abil.
Õpetajad ja koolijuhid teevad oma tööd südame ja sageli ka suure kirega. Et püsida töökorras, on vaja end süsteemselt reflekteerida: teadvustada oma ressursse, oskusi, eesmärke, varjatud või allasurutud tundeid. Supervisioon annab tõhusa ja jõustava võimaluse. Minu unistus on, et kõigis Eesti koolides juhiksid ja õpetaksid eneseteadlikud, koostöised ja särasilmsed, vaimselt terved inimesed. Milliseid imesid võiks siis maailmas juhtuma hakata!
Autor lõpetab juunis Rahvusvahelise Supervisiooni ja Coachingu Instituudi superviisori väljaõppe.