Eesti õpilane on väsinud ja tal on raske keskenduda, selgub Helge äpi kasutajate tagasisidest
Eesti õpilaste heaolu hindava Helge mobiilirakenduse kaudu kogutud andmed näitavad, et koolilapsed on sellel kevadel eriti väsinud ja keskendumisraskustes. Üheksanda klassi õpilaste puhul on märgata läbipõlemise tunnuseid. Helge Kooli algatus aitab koolirõõmu kaotavaid õpilasi õigel ajal märgata ja toetada. Et veelgi rohkem koole saaksid Helge Kooli süsteemi kasutada, toetab selle edasiarendusi Heateo Mõjufond.
„Oleme harjunud uudistega, et Eesti õpilased on akadeemilistelt saavutustelt maailma tipus. Samas on koolirõõmu osas arenguruumi ja andmed näitavad, et õpilased on väsinud, läbi põlenud ja kannatavad sageli depressiivsete episoodide all,“ rääkis Helge Kooli asutaja Kersti Peenema. „Et ennetada sügavamaid probleeme ja hoida kokku hilisemaid ravikulusid, tuleb märgata murekohti võimalikult vara. Samal ajal on Eestis kriitiline puudus koolipsühholoogidest, kes õpilaste vaimsel tervisel silma peal hoiaksid. Helge Kooli rakendus tulebki siin kooliperedele appi,“ rääkis Peenema.
Õpilastele on kättesaadav mugav mobiiliäpp, mis aitab neil oma meeleolu ja hakkamasaamist hinnata. Äpi küsimustele antud vastustest tekib ülevaade õpilaste olukorrast. See annab lisaks õpilastele ka klassiõpetajatele, tugispetsialistidele ja lastevanematele andmepõhise tagasiside, kuidas noortel koolis päriselt läheb.
Kersti Peenema sõnul näitavad Helge Kooli andmed, et Eesti õpilane on sellel kevadel väga väsinud ning tal on raske keskenduda. „Hoolimata kogu ebakindlusest, mis on tekkinud järjestikuste kriiside tõttu, tundus eelmine koroonakevad õpilaste jaoks siiski kergem kui käesolev,“ tõi Peenema välja huvitava paradoksi, mis Helge äpi kaudu kogutud andmetest paistab.
Kersti Peenema lisas, et kuigi oleme harjunud läbipõlemisest mõtlema ja rääkima täiskasvanute puhul, iseloomustab sama märksõna juba üheksanda klassi õpilasi. „Üheksandike läbipõlemine algab sügisel, kui õpilased tunnetavad, et nii õpetajad kui ka lapsevanemad seavad neile suured ootused seoses koolilõpetamisega. See toob kaasa suure õpikoormuse ja emotsionaalse pinge,“ rääkis Peenema.
Kuna Helge Kooli rakendus aitab tuvastada ohukohad varakult, saavad klassiõpetajad ja tugispetsialistid pakkuda õpilastele vajalikku tuge enne, kui olukord süveneb. Et andmete analüüsi ja tagasiside andmist kiirendada, toetab Helge Kooli arendustegevusi Heateo Mõjufond. Fondi 48 000-eurosest toetusest enamik läheb eeskätt tugispetsialistile ja klassiõpetajale mõeldud veebipõhise tööriista arendamiseks, mis võimaldab saada kiiret andmepõhist infot õpilaste koolistressi taseme kohta. „Valmiva rakenduse abil saavad õpetajad ja tugispetsialistid pakkuda paremini sihitud lahendusi õpilaste vaimse tervise parandamiseks ja toetamiseks,“ rääkis Heateo Mõjufondi portfellijuht Kersti Ojala.