Õpetajate Leht 13. mail

12. mai 2022 - Kommenteeri artiklit

Kuidas aidata riskilapsi ja nende vanemaid?

Varasemast rohkem on peresid, kus esineb koduvägivalda, laste väärkohtlemist, vanemate sõltuvust, kus on käitumishäiretega ja koolikohustuse täitmisega hädas olevaid lapsi. Et abivajavaid lapsi ja peresid aegsasti märgata, on üha olulisem ennetustöö, kus tuleb proovida mitmesuguseid lähenemisi ja võimalusi.

Täna lähen tundi robotina …

Tallinna Ülikoolis saavad tudengid osaleda õppetöös ka kaugrobotina. Tänu sellele on neil võimalik osaleda rühmatöös, esineda klassi ees ning vahetunni ajal kohvinurgas juttu ajada.

Uutmoodi pikapäevarühmad muukeelsete laste õpetamiseks

Illuka kooli kolmandal klassil on kaks pikapäevarühma: suurem grupitegevuste jaoks ja väiksem neile, kes vajavad individuaalset õpiabi. Nende pikapäevarühmade õpetaja sai kool endale programmist „Professionaalne eestikeelne õpetaja põhikoolis“.

Vaade klassi eest: Ukraina lapsed Eesti koolis

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi artiklisarja teises loos räägib Ukrainast pärit lapsi õpetav üliõpilane Kerttu Teppe oma õppejõule Esta Sikkalile, millised on tema esimesed rõõmud-mured sõjapõgenike õpetamisel ja kuivõrd aitab teda ülikoolis omandatu.

Kaasav haridus: kõik koos ühes paadis

Eelmisel sügisel võeti vastu esimene kursus Tartu Ülikooli kaasava hariduse magistriõppekavale ning õppetöö on nüüdseks täies hoos. Milliseid mõtteid on õpingud tudengites tekitanud?

Vaid valmisolekust ei piisa nutiseadmete kasutamiseks

Kui enne pandeemia algust võis veel küsida, kas õpetajatel ja õpilastel on kogemust nutiseadmete kasutamisega tunnis, siis nüüdseks on küsimus, milline see kogemus on olnud. Värske haridusteaduste doktor Liina Adov uuriski oma doktoritöös mõlema poole suhtumisi, hoiakud ja kogemusi.

Head, lihtsad ja igapäevatöös kasutatavad nõuanded

Perekonnaõpetuse tundideks on valminud uued abimaterjalid õpetajatele. Need sisaldavad praktilisi soovitusi ja ideid tundide läbiviimiseks. Asjatundjate koostöös loodud materjale on tutvustatud aineõpetajate koolitustel ning tagasiside on väga hea.

EL keskendub roheülemineku ellurakendamiseks kutseoskustele  

Kliimaneutraalsusele üleminekuga pole aega oodata. Euroopa roheline kokkulepe loob uusi töökohti oskustöölistele, kel tuleb rohetehnoloogia tundmiseks ümber õppida. Euroopa Komisjon aitab liikmesriikidel selleks kutseharidussüsteemi kohandada. Eestis on Euroopa Sotsiaalfondi kaasrahastusega alustatud ehitusalade kutseõppeprogrammide loomist.

Haapsalus loodi HAKOLA – koolide kommunikatsioonilabor

Haapsalu Kutsehariduskeskuse eestvedamisel viidi ellu ühisprojekt HAKOLA, milles osalesid ka linna kaks üldhariduskooli ja üks lastaeaed-algkool. Projekti tulemusel on kutsehariduskeskuses kõigi nelja kooli kasutada mitmesuguse riist- ja tarkvaraga digiõppelabor. Õpetajad läbisid seal töötamiseks vajalikud digikoolitused ning koostasid õppematerjale selles kasutamiseks.

Selgus parim automehaanik

Tallinnas selgitati välja kutsekoolides õppivate tulevaste automehaanikute seast parim, kes läheb Eestit esindama juunis Ungaris toimuval rahvusvahelisel võistlusel. Võitjaks osutus Rakvere Ametikooli õpilane Enrico Müganen. Inter Cars Eesti OÜ korraldas võistlust viiendat aastat. Selle ajaga on võistlus kutsekoolide seas üha rohkem tuntust kogunud ja osavõtjate arv kasvanud.

Õpetaja otse ja ausalt oma ametist

Õpetaja Gedi Põder kirjutas raamatu oma kogemustest. Intervjuus arendab ta raamatus toodud mõtteid õpetajatöö üle.

Vitae, non scholae discimus

Ladinakeelne pealkiri on võetud Pärnu Raeküla Kooli kodulehelt ning on kooli moto. Ehkki selle õppeasutuse eelkäijaks oli vendade Konstantin ja Voldemar Pätsi rajatud 1913. aastal tegevust alustanud Raeküla kool, tähistati nüüd kooli 30. sünnipäeva. Praeguse kooli ajaarvamine algab aastast 1991.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!