Õpetajate Leht 20. mail
Minu elu Õpetajate Lehega
Kasvatusteadlane Tiiu Kuurme kirjutab, et uue iseseisvusaja koolimaailma ajalugu on veel kirjutamata, ja kahtleb, kas ongi loota, et keegi seda objektiivselt ja ausalt teeb, sest kahanemise kursil jõuliselt tegutsenute vari ja süüdimatu parastav hoiak lehvib tänagi kõige üle. Sarnaselt Nõukogude ajaga puudub võimudel argumenteerimise kohustus üldsuse ees, kui selleks mitte pidada raha kokkuhoidu.
Kas õhk läks koolis puhtamaks?
Koolid, kes said lisaeelarve toetusega õhu puhtamaks, on tulemusega rahul. Toetust kasutati aga paljude muudegi tööde tegemiseks, mitte ainult koolide heaks. Eraldi toetus koolihoonete energiatõhusamaks muutmiseks on tulevikku lükatud.
Kuidas läheb Ukrainast tulnud lastel lasteaias?
Esimesed Ukraina sõjapõgenike lapsed jõudsid Eesti lasteaedadesse juba märtsis. 16. mai seisuga käis Eestis lasteaias 1168 Ukrainast tulnud last, kõige rohkem Tallinnas ja Harjumaal.
Eetiline tundlikkus
TLÜ õppejõud Anu Tammeleht soovitab arutada eetiliselt keerukaid juhtumeid rühmas, kasutades selleks nelja sammu: vastuolu fikseerimine, osapoolte väljaselgitamine, lahenduste pakkumine ja enda seotuse uurimine.
Tudengid koostasid eetilise haridusjuhi mudeli
Tallinna Ülikooli üliõpilased koostasid haridusjuhi kompetentsimudeli. Selles rõhutatakse, et eetiline haridusjuht toetab oma töötajate ja ka organisatsiooni arengut ning on kõigile eeskujuks.
Esimest korda said kahekõneks kokku kutsekoolide juhid: Järvamaa Kutsehariduskeskuse direktor Rein Oselin ja Tallinna Majanduskooli direktor Triin Laasi-Õige. Kas nende argipäev erineb üldhariduskoolijuhtide omast? Kas kutsekooli juhtimine sarnaneb rohkem panga või perefirma omaga?
Haridustehnoloogi vaade − kuidas saab digitehnoloogia kriisi lahendamisel abiks olla?
Tartu Ülikooli haridusteadlaste artikliseeria kolmandas loos selgitavad Emanuele Bardone ja Meeli Rannastu-Avalos, mida tähendab haridus hädaolukorras ning kuidas saab Eesti õpetajate ja haridustehnoloogide kogukond kriisi lahendamisele kaasa aidata – seda nii Eestis kui ka rahvusvahelist koostööd tehes. Kuigi õpilaste haridustee katkemise probleem hädaolukordades on juba teada alates Teisest maailmasõjast, vajab haridus hädaolukorras uurimist ja katsetamist.
Noorteadlasi hakatakse kasvatama juba põhikoolis
Teadusagentuuri töötajad Kaja Tampere ja Mare Vahtre vahendavad tänavuste parimate õpilasuurimuste juhendajate arvamusi, kuidas kirjutada head uurimust ja mil viisil noori motiveerida.
Mille üle naeravad koolijütsid?
Kolmekümnendat korda toimunud üle-eestilisest karikatuurivõistlusest „Mida naerad, koolijüts?“ osa võtnud õpilased pilasid ennastunustavat, ekraanist sõltuvat elustiili. Konkursi teema oli „Vilkuv ekraan“, pilapilte laekus 438, 23 koolist.