Nukuteatrimuuseum avab kooliaasta uue seiklusmänguga
Nukuteatrimuuseum ootab uuel kooliaastal I ja II kooliastet muuseumitundi „Reis ümber teatrinukkude“, kus seigeldakse ajaloodetektiividena läbi seitsmekümne aasta. Uus seiklusmäng on inspireeritud käesoleva aasta märtsikuus avatud näitusest „7 x 10. Teater Laia tänava nurgal“, mis toob varasemaga võrreldes veel rohkem esile Nukuteatri (praeguse Eesti Noorsooteatri) ajalugu, olulisi inimesi, lavastusi ning teatrinukke.
1950. aastaid ehk Nukuteatri esimest kümnendit iseloomustab suuresti kohvritega rännuaeg. Kindel teatrisaal puudus ning mängida tuli kogu liiduvabariigi lastele. Sageli oldi ringreisil 2–3 nädalat. Just sel põhjusel saadakse ka muuseumitunni ajarännakule kaasa reisikohver, mis sisaldab kõiki ajaloodetektiividele vajalikke töövahendeid: luupi, prille, mõõdulinti, kindaid ja kirjutusvahendit.
Koolilapsed läbivad muuseumi majaplaani abil seitse kontrollpunkti. Igas kontrollpunktis ootab neid ülesanne, mis on seotud kindla kümnendiga Nukuteatri ajaloost. Nii tuleb ajaloolaste kombel uurida teatrinukke – kirjutada üles nende nimi, päritolu, liik ning mõõdud.
Mõnes kontrollpunktis on lahendamist vajavaid ülesandeid rohkem. Näiteks 1960. aastates võivad õpilased tutvuda Hendrik Toompere nuku Duremariga lavastusest „Kuldvõtmeke ehk Buratino seiklused“. Kuna 1960. aastatel avati Nukuteatri õppestuudio ja Toompere oli üks selle lõpetanutest, siis viib antud kümnendi ülesanne õpilase nukunäitlejale omaseid soojendusharjutusi endale selgeks tegema.
1970. aastate ülesanne toob õpilased kujundlikuma teatrikeele juurde. Vaadelda tuleb „Väikese Illimari“ lavamaketti ja leida maketis olevatele kujunditele sobilik tähendus. Valet vastust seejuures ei ole ning fantaasiat saab lennutada vabalt.
Iga aastakümmet tutvustavad ülesanded on oma nägu. Ülesannete seast võib leida publikule olulise sõnumi koostamise, tähtede rägastikust lavastuste leidmise ja ajamasinast 2000. aasta muusikalide äratundmise. Reisi lõpp toob osalejad tagasi tänapäeva, kus detektiivid saavad võrrelda reisil kohatud nukkude andmeid ning lahendada viimase tähtsa mõistatuse.
Miks osaleda õpilastega muuseumimängus „Reis ümber teatrinukkude“? Mängulise tegevuse käigus areneb lapse kaardilugemis- ja mõõtmisoskus; ta õpib leidma tekstist vajalikku infot; analüüsib ning võrdleb andmeid; grupitöös pannakse proovile koostööoskus; saadakse teadmisi Nukuteatri ajaloost ja tutvutakse teatrinukkudega.
Pärast Nukuteatri ajaloos rändavat klassireisi võib mõelda juba uutele seiklustele, mis viivad salapärasesse nukkude valmistamise töötuppa või hoopis teatrikunstniku võlumaailma, kus saab end proovile panna maketi meisterdamises või kostüümi kavandamises.