Tootsi seikluslik kodutee on rohkem kui mäng
Mäng olla väikese inimese töö, nagu laulusalm ütleb. Palamuse muuseumis valmis saadud liitreaalsusmängu „Tootsi seikluslik kodutee“ eesmärk pole vaid mängurõõmust osa saada. Ehkki meelelahutuslikkus käib asja juurde, ammutab mängija uut tüüpi tehnoloogilise rakenduse kaudu teadmisi nii 19. sajandi Palamuse koolielust, ajaloost kui kirjandusest. Sel moel toob mäng nooremale külastajale lähemale „Kevade“ raamatust loetud või filmist nähtud tuttavad tegelased.
Lugu algab sealt, kus muuseumikülastaja teekond tavaliselt lõpeb – kellahelinaga, kui tund taas kord läbi saab. Siit aga Tootsi (ehk siis mängija) seikluslik kodutee alles algab. Tootsi ootavad teel koju mitmed katsumused ja ülesanded. Palamuse alevis eri asukohtade vahel liikudes kohtub mängija igasuguste tegelastega ning lahendab ülesandeid. Mängu käigus tuleb Tootsil käia pagaripoes, otsida pastoraadist kirikuõpetajat, leida kirikuaias säärekont ja palju muud põnevat teha. Kõike seda tehes saab mängija aimu, millised nägid Tootsi kooliajal välja Palamusel tänaseni säilinud hooned nii seest kui väljast.
Kui virtuaalreaalsusega saab mängija näha paiku vaid virtuaalsel moel, siis liitreaalsus võimaldab ringi liikuda Palamuse ehedas keskkonnas. Loomulikult on aeg oma töö teinud ning mõnda hoonet Palamusel enam pole, kuid siin tulebki appi liitreaalsus, näidates mängu abil, missugune üks või teine hoone omal ajal välja nägi.
„Tootsi seikluslik kodutee“ sobib 4.–6. klassi õpilastele ning seda saab tellida koos koolitunniga või eraldi. Kõige parem on läbida mäng kahekesi – siis ei teki ohtu, et mõni osaline jääb mängust kõrvale. Meie liitreaalsusmängu eelis on selle kasutajasõbralikkus ja lihtsus, sest mängija kasutab vaid enda nutitelefoni, mida tunneb kõige paremini. Kui telefon ei võimalda mängurakendust kasutada, saab muuseumist selleks ettevalmistatud nutiseadme laenutada. Mäng kestab kuni poolteist tundi. Oluline pole selles mitte ainult kiirus, vaid ka tähelepanu ja nutikus. Täpsema info elamusliku liitreaalsusmängu kohta leiate Palamuse muuseumi kodulehelt. Mängu loomist rahastas muinsuskaitseamet.
„Kevade“ raamatu esmatrükk ilmus 1912. aastal, film jõudis vaatajateni 1970. aastal ning täpselt 110 aastat pärast raamatu ilmumist seiklevad Lutsu tegelased juba virtuaalilmas.
Mäng algab Palamuse muuseumist!