eKooli uus rakendus lööb koolist väljalangemise ohu korral häirekella

17. okt. 2022 Taevas Ogilvy PR - Kommenteeri artiklit

Koostöös mõttekojaga Praxis on eKool välja töötanud uudse Häirekella rakenduse, mille eesmärk on aidata klassijuhatajatel ja kooli tugispetsialistidel märgata õpiedukust mõjutavaid probleeme ja tegureid. Ohumärkide varajane avastamine on tõhusaks abiks õpingute katkestamise vähendamisel põhikoolis ja gümnaasiumis. 

Häirekella väljatöötamisel analüüsiti eKooli andmeid ja koolist väljalangemist ennustavaid riskitegureid (hinded, puudumised, hilinemised ja märkused).

Kuna eKooli andmeid täiendatakse iga päev, lisades sinna pidevalt uut informatsiooni iga õpilase hinnete, puudumiste ja märkuste kohta, on nende alusel võimalik välja töötada pidevalt uuenev hoiatussüsteem. Häirekell annab klassijuhatajale ja tugispetsialistile märku, kui õpilane on mingi teguri alusel sattunud õpingute katkestamise riskirühma ning talle tuleb pöörata eraldi tähelepanu, et ta koolist välja ei langeks.

Tallinna Saksa Gümnaasiumi HEV-koordinaator ja sotsiaalpedagoog Pille Korsten on oma töös Häirekella rakendust juba kasutanud ja tema sõnul annab see hea ülevaate mõne õpilase korduvatest probleemidest ning saab näha kodu-kool-laps mustrit. Ta tõi näite ühest põhikooliõpilasest, kes puudus põhjuseta väga palju. „Hiljem selgus, et need numbrid tulid kehalisest kasvatusest. Lapsega vesteldes selgus, et ta on end lõikunud ega julge tundi, veel vähem ujuma minna. Last toetades võimaldasime tal kooliteed jätkata ning seeläbi hoidsime ära koolist väljalangemise. Tugispetsialistile on häirete sisu justkui võti vestluste alustamiseks,“ ütles Pille Korsten. 

Mõttekoja Praxis analüütik Jane Esteri sõnul võib õpetajate suure töökoormuse tõttu juhtuda, et õpilase probleemi koolis ei märgata või märgatakse liiga hilja, kui see on juba süvenenud. „Õigeaegne sekkumine võib aidata õpilastel õpinguid jätkata ning vähendada koolipersonali koormust väljalangemisega seotud probleemidega tegelemisel. Infot võimalike probleemide kohta edastatakse klassijuhatajale ja tugispetsialistile kord nädalas, ööl vastu esmaspäeva. Sellisel moel on võimalik häiretega kohe nädala alguses tegeleda,“ selgitas analüütik. 

Haridus- ja teadusministeeriumi andmetest nähtub, et gümnaasiumis alustanutest lõpetab samas koolis keskmiselt 80% ning ligikaudu pooltes praegu tegutsevates gümnaasiumites on lõpetajate osakaal alla 80%. Kuigi osa katkestajatest lõpetab õpingud mujal, on tegemist probleemiga, mis vajab koolide tasandil senisest tulemuslikumat ja süsteemsemat sekkumist. 


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!