Õpetajate Leht 28. oktoobril

26. okt. 2022 - Kommenteeri artiklit

Teaduste akadeemia hariduskomisjon: kui palju õpetajaid Eesti vajab ja miks neid ei ole?

Õpetajate järelkasvu teema on riiklikult tähtis probleem juba mitu aastat. Lahenduste leidmiseks on küsimust põhjalikult lahanud ka teaduste akadeemia hariduskomisjon, mille ülesandeks sai algatada arutelusid, anda hinnanguid ja soovitusi Eesti hariduspoliitika küsimustes.TÜ professor Margus Pedaste annab arutelust ülevaate.

Kelle või mille taga on õpetajate järelkasv?

Ehkki õpetajad lahkuvad liiga kiiresti koolist, jäävad nad ikkagi haridussüsteemi. Noored õpetajad on oma ametis püsivamad kui nende eakaaslased teistes ametites. Ju olemegi olukorras, kus me ei saa enam eeldada, et noor teeb karjäärivaliku eluks, ega peaks selle vastu ka võitlema, tõdesid vestlusringis staažikas koolijuht ja nüüdne haridusametnik Heidi Uustalu ning Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi juhataja professor Äli Leijen.

Mentorklubis saab õpetaja rahatargemaks

Äsja alustasid oma kolmandat hooaega õpetajate rahatarkuse mentorklubid, mille eesmärk on teha õpetajad rahatargemaks, et nad tunneksid ennast rahaasjades kindlalt ning saaksid juurde julgust ja enesekindlust teemat ka õpilastega käsitleda.

Mida tehakse Eestis andekate õpilaste toetamiseks?

24. ja 25. oktoobril toimus olümpiaadiliikumise 70. aastapäevale pühendatud hariduskonverents „Talendid tuleviku teenistuses IV“, kus vaadeldi olümpiaadide rolli Eesti haridussüsteemis ning mõtiskleti laiemalt andekatele noortele suunatud tegevuste üle. HTM-i andepoliitika valdkonna juht Marek Järvik annab ülevaate.

Ärme unusta koolijuhti!

Narva Eesti Riigigümnaasiumi juht Irene Käosaar arutleb koolijuhi rolli üle tänases Eestis. Ta märgib, et kui õpetajad ja teised koolitöötajad saavad toetuda oma töös juhile, siis kellele või millele peaks lootma koolijuht ise?

Haridusuuenduse auhind aitab headel algatustel saada koolikultuuri osaks

Tänavu pälvis TLÜ haridusuuenduse auhinna Tartu Forseliuse Kool ennastjuhtiva õppija toetamise eest õpetajate koosloomes. Algatuse teeb eriliseks asjaolu, et ennastjuhtivate õppijate toetamiseks ei mõtle õpetajad ise võimalusi välja, vaid lähtuvad tegevuste kavandamisel õpilaste uurimisel saadud andmetest.

Mahta mõtleb: hurraa ja uuendused

Endine emakeeleõpetaja, pensionär Mahta Mõhk arutleb uuenduste üle meie hariduses. Ta nendib, et õpetajakoolituses kipuvad suurustajad tegijatest üle olema, lubatakse maid ja taevaid kokku, ent asjatundmine kaob lärmi sisse ära ning ettevõtmistel pole päris koolieluga enam suurt pistmist.   

Kiusamislood mõjuvad ka õpetajale 

Kui õpilast kiusatakse, ei jäta see külmaks ka õpetajat, kirjutab Soome väljaanne Opettaja. Kaks pedagoogi jutustavad oma loo. .

Õpetajal jäi tunnis hing kinni 

Ühes Stockholmi koolis ründas tunnis õpilane õpetajat, haarates tal kõrist. Enesekaitset oskav pedagoog suutis end haardest vabastada, kuigi ei mäleta, kuidas. Statistika näitab, et Rootsi koolides kasvab õpilaste vägivald õpetaja vastu.

Lugu sellest, kuidas Linnupesa lasteaia lapsed Aasia sikku seirama õppisid

Tallinna Linnupesa lasteaia lapsed on alates 2020. aastast põllumajandus- ja toiduameti taimetervise spetsialistide eestvedamisel omandanud uusi teadmisi taimede tervisest ja järelevalvest. Kevadest sügiseni uurisid lapsed putukkahjurit nimega Aasia sikk ja osalesid ka ise praktilises uurimistöös.

Õueköögis on tore tegutseda

Sellest, kuidas Tartu Maarjamõisa lasteaed sai endale õueköögid ning milliseid võimalusi need laste arendamiseks pakuvad, kirjutab vanemõpetaja Viivi Rae.

Täna selguvad Tallinnas maailma parimad maastikuehitajad 

Sel nädalal toimusid Tallinnas kutseharidusega noorte maailmameistrivõistlused maastikuehituses „WorldSkills Competition Special Edition 2022“. Osalesid 16 riigi noored koos juhendajate-ekspertidega, sh Eesti võistkond. Võitjad selguvad 28. oktoobril.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!