Tugispetsialistide rollid haridusasutuses

Kõikide tugispetsialistide töös saab eristada kahte peamist osa: hindamine ja sekkumine, sh nõustamine. Valdkondi ja sihtgruppe analüüsides ilmneb, et need kattuvad enim eripedagoogil ja logopeedil ning koolipsühholoogil ja sotsiaalpedagoogil. Tugispetsialisti poole pöördutakse haridusasutuses enamasti siis, kui õppija igapäevane toimetulek on takistatud ning vaja läheb tugispetsialisti erialateadmisi takistuste ületamiseks. Abi otsija on teinud tugispetsialisti poole pöördumisega olulise sammu: ta on andnud tugispetsialistile teada, et raskuse ületamiseks ei ole piisanud seni proovitud tegevustest. Tugispetsialisti töö on hinnata abivajaduse olemust ning pakkuda lahendusi, vajadusel sekkuda ise ja/või kaasata teisi täiskasvanuid. Äärmiselt oluline on tugispetsialistide töös ennetav tegevus: kui tugispetsialist kuulub haridusasutuse meeskonda, saab … Jätka Tugispetsialistide rollid haridusasutuses lugemist