Õpetajate Leht 25. novembril
Tõnis Lukas: avalik ruum peab olema ülekaalukalt eestikeelne
Haridus- ja teadusministeerium saatis kooskõlastusringile keeleseaduse ja ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu, mille eesmärk on tugevdada eesti keele positsiooni riigikeelena ning suurendada eesti keele nähtavust-kuuldavust avalikus ruumis. Eelnõu kohta jagas kommentaare haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas.
Koolide raamatukogud saavad kinkijailt täiendust
Raamatukogude aasta lõpusirgel on käimas kampaania „Kingi koolile raamat“. Algatusega läks kaasa 70 kooliraamatukogu, kes koostasid nimekirjad teostest, millest õpilased enim puudust tunnevad. Annetusi – nii uusi kui ka korralikke kasutatud raamatuid ‒ saab koolidesse viia novembri lõpuni.
Kuhu jäid neli toetushäält haridusele?
Eelmisel nädalal jäi Riigikogu suures saalis 2023. aasta riigieelarve teisel lugemisel vastu võtmata riigikogu liikme Viktoria Ladõnskaja-Kubitsa muudatusettepanek, et valitsuse reservfondist eraldataks kohalike omavalitsuste toetusfondi 26 miljonit eurot õpetajate lisatöö tasustamiseks. Puudu jäi neli häält! Meil on Riigikogus neli endist haridusministrit, kes tunnevad õpetajate muresid ja järelkasvu probleemi väga hästi. Mis te arvate, kuidas nad hääletasid?
Silpidest, sõnadest ja muust ägedast
Endine emakeeleõpetaja, pensionär Mamõ arutleb Eestimaal, eriti hariduses toimuva üle ja leiab, et enam ei tohi hoolikalt kuulata-vaadata, mis meediast tuleb, sest arusaamisega läheb keeruliseks. Näiteks jääb talle arusaamatuks, mida tahab kõrge ametnik öelda väljendiga, et ta rõõmustab positiivselt. Kas negatiivselt võib ka rõõmustada?
Kui rühmas käib diabeeti põdev laps
Eestis on võetud suund kaasavale haridusele, mis tähendab erivajadusega laste kaasamist tavarühma. Diabeet on samuti erivajadus, kuid kuna tegemist on normintellektiga lastega, sobib neile just tavarühm. Et diabeeti põdevaid lapsi aidata, tuleb õpetajaid koolitada.
Teatril on inimeseks kasvamisel eriline roll
Miks me teatris käime ja milline teater meile sobib? Kui suur võiks olla lastekultuuri ulatus vormiliselt, vanuseliselt ja sisuliselt? Millistele küsimustele teater vastab ja millised küsimused teatris tekivad? Kõik need teemad leidsid vastuse NAKS festivalil 2.‒5. novembrini Paides.
Tartu Annelinna Gümnaasium liigub tähendusliku õpetamise teel
Kevadel kuulutas Õpetajate Leht välja, et lehe oma õpetajatele tellivate koolide vahel loositakse välja Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi koolitus. Väljavalituks osutus Tartu Annelinna Gümnaasium. Kooliga koostöös leiti, et viiakse läbi viiekuuline tähendusliku õpetamise arenguprogramm. Professorid Margus Pedaste ja Äli Leijen tutvustavad seda lähemalt.
MOOC-id teevad ilma ka Eesti õpilaste seas
Viimasel ajal on populaarsust kogunud MOOC ehk Massive Open Online Course, mis on kõigile avatud tasuta e-kursus. Kursus on täielikult veebipõhine ning selle toimumise ajal saab õppida ning ülesandeid sooritada õppijale sobival ajal. Küllap ongi paindlikkus põhjus, miks MOOC-id kogu maailmas üha enam populaarsust võidavad.