Loodi HEV-koordineerijate ühendus

2. dets. 2022 Svetlana Udras juhatuse liige - 2 kommentaari

Kaasava hariduse teema on väga aktuaalne hetkest, mil hakkasime rääkima õppekeskkonna kohandamisest eriliste õpilaste vajadustega, mitte nende eraldamisest. Ühiskond võtab juba tasapisi omaks mõtte, et kool kohandub õpilasega, mitte vastupidi. Kes on aga selle muutuse juht? Selle taga ei ole abstraktne isik, vaid konkreetne ja seadusega paika pandud amet – HEVKO. 

Lasnamäe Gümnaasiumi andeka erivajadusega õpilase Vladimir Berežnoi pildil on kujutatud rukkilille, mille HEV-koordineerijate ühendus valis oma sümboliks. See rukkipõldudel kasvav Eesti rahvuslill on tegelikult umbrohi – omapärane ja kaunis, eriline ja tavaline korraga.

Kes see HEVKO siis on? HEVKO on hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija, kes on õppeasutuses kaasava hariduse rakendamise käimalükkavaks jõuks. Kahjuks ütleb seadus vaid, et HEVKO koordineerib HEV-õpilaste õpet, kuid ei määratle selle ametikoha konkreetseid tingimusi. Selle tagajärjel juhtub tihti, et HEVKO või tugimeeskonna juht (nagu selle ametikoha täitjat täpsemalt nimetatakse) seisab üksinda silmitsi väljakutsega tagada kõigile õppijatele võrdsed võimalused hariduse omandamiseks. Kui teistel tugispetsialistidel on oma erialaliidud (Eesti Eripedagoogide Liit, Eesti Psühholoogide Liit, Eesti Sotsiaalpedagoogide Ühendus, Eesti Logopeedide Ühendus), siis HEVKO-d on jäetud täiesti omaette. HEVKO võib olla nii eripedagoog, sotsiaalpedagoog, õppealajuhataja kui ka õpetaja, kelle südameasi on HEV-lapsi toetada.

Tallinna ja Tartu ülikool pakuvad võimalust omandada magistrikraad kaasava hariduse erialal. See eriala ühendab inimesi, kelle jaoks on kaasav haridus iseenesestmõistetav võimalus muuta maailma paremaks. Nii tekkiski Tallinna Ülikooli kaasava hariduse magistrantidel Svetlana Udrasel, Raili Kannul ja Riin Peetersil mõte luua HEVKO-dele mõeldud ühendus. Me kõik töötame Eesti eri koolides ja oleme oma koolis hariduslike erivajadustega laste õppekoordinaatorid ehk HEV-koordineerijad. HEV-koordineerijate koostöö tõhustamiseks asutasimegi MTÜ HEV-koordineerijate Ühenduse. Ühingu eesmärk on luua HEV-koordineerijate tööplatvorm ja ühendada meie koolide HEV-koordineerijaid, samuti tõhustada HEV-koordineerijate koostööd. Plaanime järjepidevalt kujundada HEV-koordineerija ametiraamistikku, koolitada HEVKO-sid, rakendada ellu ja jagada kaasava hariduse parimaid kogemusi ning teha seaduste muutmise ettepanekuid.

Kutsume endaga liituma HEV-koordineerijaid, tugimeeskondade juhte ja HEVKO ülesannete täitjaid haridusasutustest üle Eesti! Samuti ootame kaasa lööma koostööpartnereid, kes soovivad ellu viia kaasava hariduse parimad praktikad.

MTÜ asutamisest alates on ühenduse liikmeid juba mõne nädalaga jõudsalt juurde tulnud ning praegu on meid 160. 28. novembril toimunud esimene üldkoosolek kujunes elavaks aruteluks ning näitas, et meie ühenduse eesmärgid on südamelähedased kõigile koosolekul osalenutele.

Usume, et meil on kõik eeldused saada Eesti kõige suuremaks erialaliiduks, mis hakkab hariduse olulistel teemadel kaasa rääkima. 

Jälgige meie tegemisi Facebooki lehel MTÜ HEV-koordineerijate Ühendus. Sealsamas saab täita liitumisavalduse.

MTÜ juhatuse liikmete Svetlana, Raili ja Riinuga saab ühendust e-aadressil hevkoordineerijate.uhendus@gmail.com.


2 kommentaari teemale “Loodi HEV-koordineerijate ühendus”

  1. Viktor Välk ütleb:

    Mõtlen harda tänutundega tagasivaates aegadesse , 1986 -1996, kui selliseid mõisteid nagu HEV, kaasav haridus , kümneid kaunite nimedega erialaliitusid ja ühendusi polnud, polnud ka internetipõhist õpilaspäevikut jne.
    Ja õpetajad olid rõõmsad, pidasid koos oma tähtpäevi, keegi ei pidanud tühje loosungeid eksistentsiks välja mõtlema ja kõva häälega välja hüüdma.
    Ja nüüd on estraadile esitatud lugematud liidud, ühendused, lausa lugematul hulgal! Ei ole kunagi tundnud vajadust kuuluda mingisse ühendusse, liitu! Arvan, et õpetaja , isiksus, saab ise endaga hakkama, tegeleb iseseisvalt enda arendamisega, ei vaja kollektiivset hosiannat.

  2. Peep Leppik ütleb:

    Kuldsed sõnad, Viktor Välk!

    Pealegi tegelevad need nn ühendused TAGAJÄRGEDEGA, mistõttu vähe tulemusi, kuid … kuuldavasti liikuvat seal ka mingid RAHAD … Aga rahaga on alati maailmas palju asju nässu keeratud. Inimtegevuse aluseks on ikkagi VAIMSUS, arukus ja mõtlemine, mida huvitavad PÕHJUSED. Just põhjustega tegelemine võib muuta midagi paremaks …

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!