Riigipea rõhutas noore haridustegelase preemiaid üle andes vajadust tõsta esile hariduses peituvat rõõmu

13. dets. 2022 - 1 Kommentaar
Alar Karis tunnustas Emili Kooli ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetajat ning ajalooteemaliste õppevideote loojat Kristo Siiga. Foto: Olari Pilnik/Vabariigi Presidendi Kantselei.

President Alar Karis avaldas noore haridustegelase preemiaga tunnustust õpetajale ja haridustehnoloogile Kristo Siiale. Riigipea tunnustas reaalainete eripreemiaga füüsikõpetajat Eveli Raudlat.

Riigipea ütles oma sõnavõtus laureaatidele nende tööd esile tuues, et hariduses on vaja rohkem märgata murede kõrval rõõme. „Rõõmu meie koolidest, õpetajatest ja õpilastest, tänu kellele saavad päevast päeva teoks maagilised hetked klassiruumis, mil sünnib taipamise ime. Kuidas ühest taipamisest võrsub uusi, kuniks saabki kokku tarkuse kangas,“ lausus president Karis.

„Mured, nagu õpetajate koormus ja õpetajaskonna vananemine, vajavad otsustavat poliitilist tegutsemist. Aga selle kõrval saame kõik kaasa aidata sellega, kui tõstame esile hariduses peituvad rõõmud. Needsamad rõõmud, mis õpetajaid selle töö kütkes hoiavad. Peame olema ise veendunud, et õpetamise töö ei ole tammsaarelik kraavikaevamine, vaid et selle sisuline olemus on helge,“ ütles president.

„Eeskuju nakkab, rõõm nakkab. Rõõmus kool, rõõmus õpetaja, rõõmsad õpilased toovad hariduse juurde need, kelle najal saame muredest jagu. Teie, head laureaadid, olete eeskuju oma kolleegidele ja oma õpilastele,“ lisas riigipea.

Preemiate üleandmise järgsel arutelul mõtiskleti digitehnoloogia võimaluste üle õppimist toetada. Kristo Siia sõnul ei saa Youtube’i videod kunagi õpetajat asendada, küll aga annavad need võimaluse klassitundi rikastada ja tegeleda iga õpilasega personaalsemalt. Laureaatide sõnul ei ole hariduse uuendamiseks tingimata vaja tehnoloogilisi lahendusi, vaid pigem läbimõeldud kasutajakogemusega õppematerjale, mis säästavad õpetaja vaeva ja pakuvad õpilastele põnevat tunnikogemust. Eveli Raudla sõnul on füüsikaõpetaja amet selles mõttes kõige parem, sest annab palju võimalusi teha asju oma kätega. 

Kristo Siig on Emili Kooli ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja ning ajalooteemaliste õppevideote looja. Ta on tegutsenud pikalt eestikeelse õppevara ja haridustehnoloogia valdkonnas, ennekõike praktiliste uuenduste algatamise ja ellurakendamisega. Siia alustatud väga populaarseks kujunenud Youtube’i ajalooteemaliste õppevideote tegemist sai koos mõttekaaslastega alguse Videoõpsi kanali loomine. Selle eesmärk on anda lõbusate ja harivate videotega edasi teadmisi eri õppeainetes. Samuti pani ta alguse õpirakenduse Mastery loomisele.

Eveli Raudla töötab füüsikaõpetajana Tartu Variku Koolis ning möödunud aasta sügisest ka Tartu Tamme Gümnaasiumis. Ta on aastate jooksul välja töötanud mitmeid õppematerjale ja -viise ning jaganud neid laiemalt, samuti loonud füüsika õppekirjandust ning panustanud õppekavade arengusse ja õpetajate koolitamisse.

Mõlema preemia suurus on 5000 eurot ning need on mõeldud taotlemise ajal 35-aastasele või nooremale inimesele, kes on saavutanud Eesti hariduselus väljapaistvaid tulemusi, olgu siis õpetades, õppematerjale koostades või haridusuuendusi vedades.

Noore haridustegelase preemiat rahastab Bolt ning noore haridustegelase reaalainete eripreemiat toetab Microsofti arenduskeskus Eestis.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Riigipea rõhutas noore haridustegelase preemiaid üle andes vajadust tõsta esile hariduses peituvat rõõmu”

  1. Peep Leppik ütleb:

    Aituma värske INFO eest, Õpetjajate Leht!

    Tänu sellele artiklile jõudsin nn VIDEOÕPSINI ja kohkusin ära (muidugi pärast seda, kui olin mõne “videoloengu” kuulanud-vaadanud) …

    VIDEOÕPSIS esinevad sõnaosavad, moodsaid põhimõtteid vahendavad ja ilmselt tehnoloogiat hästi valdavad inimesed (seda väidan 6 video põhjal), kuid …

    Kuid need noored inimesed ei tunne üldse arengupsühholoogiat ja DIDAKTIKAT (kognitiivse psühholoogiaga). Aga õpetamine pole ju lektori särav esinemine õpilaste ees vaid midagi tõsisemat. Need videod “aitavad” ainult õpetajat, kel eesmärk tund “ära anda”,aga … meie õpilaste arukus ja mõtlemisvõime LANGEVAD. Seda näitavad teaduspõhised UURINGUD. Mida teha? – suured rahad on raisatud, kuid tulemusi pole …

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!