Konverents pakub ettevõtlikule koolirahvale õpiampsudest maiuspalu

13. jaan. 2023 Sirje Pärismaa toimetaja - 1 Kommentaar

Juba kolmandat aastat kutsub haridus- ja noorteameti ettevõtlus- ja karjääriõppe programm „Edu ja tegu“ kõiki, kes soovivad noortele edasi anda ettevõtlikku mõtteviisi ning ettevõtlus- ja karjääriteadmisi, virtuaalkonverentsile. 25. ja 26. jaanuaril toimuval konverentsil „Teadlikult tulevikku“ kuuleb kahe päevaga veerandsadat esinejat. Õpiampsudest maiuspalu ja häid kogemusi pakuvad praktikud: ettevõtjad, õpetajad, koolijuhid, teadlased. 

Miks tasub konverentsi jälgida?

Kersti Loor, Junior Achievement Eesti tegevjuht:

Konverents tõotab tulla põnev ja kasulik kuulamine igale õpetajale, koolijuhile ning ettevõtlusõppe huvilisele. Kõige väärtuslikumaks pean praktikute sõnavõtte sellest, kuidas nad väljakutseid vastu võtavad ning milliseid lahendusi on leidnud. Konverents pakub praktikute nõuandeid eri tasandil: koolijuhtidest karjääriõpetajate ja huvijuhtideni ning algklassidest kutsehariduseni.

Millised on ettevõtlusõpetaja mured ja rõõmud, kuidas toetada õpilast ning pöörata koolijuhti „ei“ ütlemise asemel lahendusi leidma, räägib väga kogenud ettevõtlusõpetaja, majandus- ja ettevõtlusõpetajate seltsi juht ja JA Eesti programmijuht Elbe Metsatalu. 

Kel õpilasfirmasid rohkem kui paar, sel tasub kuulata Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirmade juhendajat Kristel Rannaääret. Kristel juhendab juba aastaid enam kui kümmet õpilasfirmat õppeaasta jooksul ning tuleb sellega suurepäraselt toime. 

Kasulik on kuulata ka seda, kuidas ettevõtlusõpet tehnoloogia- ja kunstiõppega lõimida. Kuigi see lõiming tundub loogiline, pole see kuigi levinud. Anneli Kütil Väike-Maarja Gümnaasiumist on häid nippe jagada.

Koolijuhtidel tasub kuulata kolleegide edusamme ning õppetunde ettevõtlusõppe juurutamisest.

Ettevõtlusõpetaja jaoks on oluline ettevõtja vaade. Konverentsil arutleb Martin Villig koos oma tütre Victoriaga, kuidas ühiskonna hüvanguks rohkem häid ideid ellu viia, ning Viljar Arakas räägib, kuidas õpilasi paremini iseseisvaks eluks ning edukaks tegutsemiseks tulevikumajanduses ette valmistada.

Igale õpetajale kulub marjaks ära teadmine, kuidas üles leida ja käivitada oma õpilaste potentsiaali. Sellest räägib käitumisteadlane Andero Uusberg. 

Psühholoogide nõuandeid noorte enesekindlamaks muutmiseks ja efektiivseks õppimiseks mahub ka teise konverentsipäeva.

Lisaks paljude esinejate rikkalikule kogemuspagasile saavad konverentsi jälgivad õpetajad ülevaate värsketest ettevõtluspädevust arendavatest materjalidest ja töövahenditest, kaasa elada „Edu ja tegu“ tunnustuse pälvivatele kolleegidele ja ettevõtlikele koolidele.

Soovitan soojalt enne jalgratta leiutama hakkamist ettevõtluse ja ettevõtlusõppe tugevate tegijate nippe ja soovitusi kuulata ning neid katsetada. 

Piret Torm-Mirontšik, Ettevõtliku Kooli programmijuht: 

Ettevõtliku Kooli võrgustik on viimase kahe aastaga kasvanud rekordilise kiirusega ning täienenud umbes 70 liikme võrra. Liitumise peamine põhjus on, et õppeasutused on teadlikult ettevõtliku suuna võtnud ning soovivad võrgustikku kuuluda, oma kogemusi jagada ning teistelt õppida. Konverentsi teine päev pakub suurepärast võimalust saada ideid õppetöö ettevõtlikumaks muutmiseks ning noorte ettevõtlikkuse arendamiseks. Tule ja õpi parimatelt – selleks esitleme parimate edulugude videoid ja intervjueerime koolide esindajaid. Kaasa saab elada oma lemmikutele – kuulutatakse välja õpilaste suurimad edulood ja valitakse traditsiooniline rahva lemmik.

Kaasa saab elada ka õppeasutuste kõrgema taseme saavutamise teekonnale ning õppida nende tegevusest ja kogemustest. Esmakordselt tunnustame ka ühte silmapaistvat ettevõtlikku õpetajat ning võrgustiku projekti.

Virve Kinkar, haridus- ja noorteameti „Edu ja tegu“ programmi karjääriõppe peaspetsialist: 

Viimaste aastate, kuude, päevade sündmused nii Eestis kui kogu maailmas on tõestuseks, et suured muutused võivad tulla ootamatult ja mõjutada eri elusfääre. Mis võiksid olla tugisambad, mis aitavad keerulistes ja muutlikes oludes hakkama saada, olla edukas ja õnnelik? Kas on oskusi ja hoiakuid, mis aitavad muuta õpilased tulevikus veel säilenõtkemaks ja mida saab koolis iga päev kujundada?

Konverentsi esinejad pakuvad võimalusi kaasa mõelda ja tutvustavad põnevaid läbi proovitud ideid ja koostöökogemusi nii üld- kui kutsehariduses rakendamiseks. Ikka selleks, et noored oleksid paremini valmis oma elukäiku kujundama, looma väärtusi töömaailmas ja isiklikus elus.


KONVERENTSI KAVA

25. jaanuar

Kl 10–12 I SESSIOON

Kuidas teha nii, et rohkem ideid saaksid teoks ja viiksid ühiskonda edasi?

  • Martin Villig, ettevõtja, aktiivne ühiskonna- ja haridusellu panustaja, lapsevanem.
  • Victoria Villig, monteerija, sotsiaalmeedia sisulooja, koolitaja ja üliõpilane.

Targaks inimeseks kasvamine – millised suunad on hariduses, õppimises ja õpetamises?

  • Merlin Linde, HTM-i üldhariduspoliitika osakonna nõunik.

Koolijuhtide kahekõne: „Kui teha tööd ja näha vaeva, kas siis tuleb armastus ehk Kuidas võtta koolis kurss ettevõtlikkuse suunas?“

  • Karel Alliku, Sindi Gümnaasiumi direktor.
  • Katrin Martinfeld, Antsla Gümnaasiumi direktor.

Koos tegutsedes muudame maailma!

  • Liivi Raudsepp, Tartu Rakendusliku Kolledži direktori asetäitja õppealal.
  • Signe Vedler, Tartu Rakendusliku Kolledži IKT-osakonna juhataja.

Kuidas tunda rõõmu noorte ja enda edusammudest, kui õpetaja king pigistab?

  • Elbe Metsatalu, Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi ning Pärnu Ühisgümnaasiumi majanduse ja ettevõtluse õpetaja.

12.45–14.40 II SESSIOON

Kuhu kaob tahe ja kuidas see kiiremini üles leida?

  • Andero Uusberg, Tartu Ülikooli afektiivpsühholoogia osakonna juhataja, käitumisteadlane.

Kui Juku ei õpi, mis  siis Jukust saab ehk Viis majandustrendi, mis mõjutavad iga koolilõpetaja elluastumist.

  • Viljar Arakas, EfTEN Capitali tegevjuht.

Arutelu: 24 erinevat talenti koolipingis – kuidas neid tööturuks ja päriseluks ette valmistada?

  • Olav Kersen, Töötukassa oskuste arendamise ja karjääriteenuste osakonna noortevaldkonna juht.
  • Merit Luik, Karjäärinõustajate Ühingu liige ja Tartu Tamme Gümnaasiumi karjäärikoordinaator.
  • Keishy Margus, Elisa Eesti värbamisjuht.

14.45–15.45 III SESSIOON: õpetajalt õpetajale parimad praktikad

Pea peale pööratud nädal ehk Mis saab, kui rollid vahetuvad? 

  • Kersti Smorodina, Jõhvi Põhikooli klassiõpetaja

Žongleerimine kümnete õpilasfirmadega – kuidas juhendada ja motiveerida suurt hulka õpilasi ning seejuures mitte läbi põleda.

  • Kristel Rannaääre, Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirmade juhendaja.

Kõik müügiks ehk Lõimitud ettevõtlusõpe läbi kunsti, töö- ja tehnoloogiaõpetuse.

  • Annely Kütt, Väike-Maarja Gümnaasiumi õppealajuhataja.

Kuidas korraldada üritust sadadele lastele olematu eelarvega ja seejuures arendada pädevusi?

  • Andres Sahkur, Rapla Vesiroosi Kooli huvijuht.

15.45 Päeva kokkuvõte.

16 Aasta parimate tunnustamine (Viis kategooriat: ettevõtlus- ja karjääriõppe edendaja, mentor, ettevõtlik õpetaja, ettevõtlik õppur, „Edu ja tegu“ aasta tegija).

26. jaanuar

10–12.00 I SESSIOON 

Ettevõtliku Kooli 2022. aasta edulugude konkursi „Õppimine on põnev!“ kandidaatide tutvustus ning laureaatide väljakuulutamine. Ettevõtliku Kooli standardi omandanud koolide tunnustamine. Intervjuude ja otselülituste kaudu ettevõtlike koolide tegevuse ja kogemustega tutvumine. 

12.45–13.30 II SESSIOON 

Kas tööõnn hüüab tulles ja mis on koolil sellega pistmist?

  • Tiina Saar-Veelmaa, tööõnne uurija, koolitaja ja konsultant.

13.45–15.45  III SESSIOON. Õpetaja ja õpilase õpiampsud ehk Õppematerjalid.

Hakkame seiklema! Kuidas mängulisel moel ennast tundma õppida.

  • Pille Granovski, Ülenurme Gümnaasiumi klassiõpetaja, programmi „Edu ja tegu“ haridustehnoloog.

Parimad metoodikad õppija ettevõtliku hoiaku kujundamiseks.

  • Sirje Rekkor, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi lektor.

Kui õppimine kisub kiiva, kuidas eneseanalüüsi abil toetada noore sihi leidmist?

  • Laura Köidam, haridus- ja noorteameti noorteosakonna ekspert.

Kuidas lõimida II kooliastmes rahatarkust?

  • Liisi Kirch, rahandusministeeriumi rahatarkuse koordinaator.

Kuidas luua õppele väärtust ja õpetada noori elus väärtust looma?

  • Jane Mägi, Kuressaare Ametikooli juhtõpetaja.

Kuidas luua tingimused efektiivseks õppimiseks ja autonoomse motivatsiooni toetamiseks klassis?

  • Juta Jaani, Põltsamaa Ühisgümnaasiumi arendusjuht, TÜ ettevõtluspedagoogika nooremlektor.

Targad valikud tööturul – kuidas aineõpetajana seda tundidesse lõimida?

  • Kersti Kivirüüt, Tartu Aleksander Puškini Kooli ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja.

Enesekindlus ja ebaõnnestumise hirm: Kuidas toetada õppijate enesekindlust?

  • Aave Hannus, Tartu Ülikooli spordi- ja soorituspsühholoogia lektor.

Moderaatorid on programmi „Edu ja tegu“ alus- ja üldhariduse materjalide looja ja eestvedaja, rahatarkuse lastelaulude autor Erika Veide ja armastatud telereporter Hannes Hermaküla.

Konverentsi esinejate ja kavaga saab tutvuda ning registreeruda Edu ja Tegu kodulehel www.ettevõtlusõpe.ee.


Ettevõtlus- ja karjääriõppe programmi toetab Euroopa Sotsiaalfond. 


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Konverents pakub ettevõtlikule koolirahvale õpiampsudest maiuspalu”

  1. Peep Leppik ütleb:

    MIKS
    õpetajaskond valatakse küll üle sellise KOMMERTSLIKU lobaga, kus pole tõeliseks ÕPETAJATÖÖKS midagi mõistlikku? Ja see toimub lausa HTM-i suunamise ning rahadega … Selle “hariduskonverentsi” loosung on väga selge – KÕIK TOBUKESED ETTEVÕTJAKS! Mis riiki me oleme nii jõudnud?

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!