Kevad toob Tallinna Linnateatri repertuaari seitse uut lavastust
Tallinna Linnateatril, mis tegutseb sel ja järgmisel hooajal veel peamiselt Salme kultuurikeskuses – kuniks Laia tänava teatrimaja valmib –, seisab ees tegus kevad.
Mitme lavastajaga teeb linnateater koostööd esmakordselt. Veebruaris toob mullu lavakunstikooli lõpetanud Marta Aliide Jakovski Salme kultuurikeskuse väikesel laval välja läti autori Rasa Bugavičute-Pēce näidendi „Poiss, kes nägi pimeduses“, mille peategelane on pimedate kogukonnas ainsa nägijana üles kasvanud poiss.
Esmakordselt lavastavad linnateatris ka Tartu Uue Teatri loovjuht Ivar Põllu, režissöör ja lavastaja Rainer Sarnet ning koreograaf-lavastaja Renate Keerd.
Ivar Põllu sulest on valminud algupärand „Tunde-märgid“, mis vaatleb põlvkondlike mustrite mõju meie lähisuhetele. Lavastus esietendub märtsi alguses Salme kultuurikeskuse suurel laval.
Väikesel laval tuleb märtsi lõpus välja Fjodor Dostojevski „Ülestähendusi põranda alt“, mille dramatiseeringu autor ja lavastaja on Rainer Sarnet. Äärmuslike komplekside ja meelekibeduse käes vaevleva peategelase lugu pakub mõtteainet nii filosoofilisel, ajaloolisel kui ka inimlikul tasandil.
Aprillis on suurel laval oodata kahte esietendust. Renate Keerd, üks huvitavamaid füüsilise teatri tegijaid Eestis, loob oma järgmise lavastuse koostöös linnateatri näitlejatega.
Kuu lõpuks sünnib samuti trupi ühisloominguna lavastus „Suur veeuputus“ Priit Võigemastilt. Koos dramaturg Laura Kalle ja näitlejatega võtab Võigemast ette kinnisvara, kodu ja naabrite teema.
Tänavu on kavas lausa kaks suvelavastust väljaspool Tallinna. Riina Roose toob Laulasmaal asuvas Arvo Pärdi keskuses välja hällilauludel põhineva lavastuse „Seitsmemagajapäev“ ning Alo Kõrve lavastab Saku vallas Rehe küünis Harold Pinteri tumeda ohukomöödia „Sünnipäevapidu“.
Linnateatris kehtib endiselt õpetaja piletisoodustus – õpetajal või huvijuhil, kes tuleb teatrisse kahekümne või enama õpilasega, on õigus saada priipääse.