Õpetajate Leht 10. veebruaril

8. veebr. 2023 - Kommenteeri artiklit

Mida andekas laps vajab ja kuidas teda toetada?

Kui räägime erivajadusega lapsest, ei pea me tavaliselt silmas andekat last. Ometi on andekus hariduslik erivajadus, mida õpetajad peavad märkama ning millele pühenduma. Kuidas toetada õpetajana andekat last?

Koolijuht kahel toolil

Kuidas ühitada kahte kohalikus elus tähtsat positsiooni, koolijuhi ja volikogu esimehe oma? Oma kogemusi jagavad kaks volikogu juhti, Kohtla-Järve Gümnaasiumi direktor Hendrik Agur ja Jõgevamaa Gümnaasiumi direktor Priit Põdra.

Digiõpik muudab lihtsustatud õppekava järgi õppimise tulemuslikumaks

2020. õppeaasta alguses said valmis esimesed lihtsustatud õppetasemele vastavad digiõpikud Eestis. Käesoleva aasta jaanuaris valmis 9. klassi matemaatika digiõpiku II osa kerge intellektipuudega õpilaste õpetamiseks. Uueks õppeaastaks saavad valmis veel 3. klassi matemaatika, 7. klassi inimeseõpetuse ning 1. ja 2. klassi loodusõpetuse digiõpikud.

Väikeriigi haridussüsteem ja keelepoliitika: luubi all on Luksemburg

Luksemburgi kogemus näitab, et kui õpetajatööd ja -koolitust väärtustada ja sellesse investeerida, tulevad ka tulemused.

Kasvatame võrseid!

Tallinna Ülikooli ELU õppeaine raames lõid üliõpilased lasteaedadele mõeldud projekti „Võrsuv võrse – kasvav laps“, mida katsetati kuues lasteaiarühmas. Lisaks sellele, et võrsed on väga tervislikud, pakub nende kasvatamine lastele isetegemise rõõmu, annab uusi teadmisi ja õpetab taimede eest hoolitsema. Õpetaja jaoks on see hea võimalus anda teadmisi uue ja huvitava nurga alt.

Kas varane töökogemus teeb noored iseteadvamaks ja julgemaks? Eesti ja vene noorte võrdlus

Eestikeelses koolis on õpilastel enam sõnavabadust, samuti viitab eestlaste suurem töökogemus paremale ligipääsule noortele sobivatele töökohtadele. Tõenäoliselt piirab vene kooli õpilaste võimalusi noorelt tööd leida keelebarjäär ja ehk ka piiratum sotsiaalne võrgustik.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!