Tallinna Järveotsa Gümnaasiumis katsetati edukalt uudset Surface’i digiklassiruumi

1. veebr. 2023 - 1 Kommentaar

Haridusministeeriumi, Tallinna Strateegiakeskuse ja Microsofti kooliaasta pikkuse ühisprojektiga katsetati Tallinna Järveotsa Gümnaasiumis õppeprotsessi nüüdisajastamist ajalooõpetuse kontekstis. Osutus, et Surface’i seadmetega varustatud klassiruum mõjutas õppeprotsessi positiivselt: paljude tulemuste hulgas vähendas projekt tundide korraldamiseks kuluvat aega ja võimaldas õpilasi rohkem kaasata. Eesti on esimene riik, kus katseprojekti rakendatakse.

Koostöös Tallinna Strateegiakeskusega pakkus Microsoft Tallinna Järveotsa Gümnaasiumile Surface’i digiklassiruumi katseprojekti ja seda asus juhtima Microsofti haridustehnoloogiatega hästi kursis olev õpetaja. Tegemist on 6.–9. klassi ajalootunni stsenaariumiga, kus 27 õpilase Surface Go 3 ja kahe õpetaja Surface Pro 8 seadet laenutati kogu õppeaastaks (august 2022 – juuni 2023). Tahvelarvuteid saab kasutada tavapäraselt kirjutamiseks, programmeerimiseks ja uurimistööks. A4-suurune Surface’i seade meenutab tavalist paberit, mida saab lugeda nagu raamatut ja millele saab märkmeid teha spetsiaalse pliiatsiga, nagu märkmikusse.

Pärast katsetamist augustis toimus novembris Microsofti ja õpetaja vahel ulatuslik kontrollintervjuu, kus viimane jagas mitmeid parandusettepanekuid ja kogemusi. Järveotsa gümnaasiumi ajalooõpetaja Andra Pikkeli sõnul on digiõpe vähendanud õpetaja igapäevast töökoormust märkimisväärselt. „Õpilastele saab ülesanded samaaegselt saata. Töölehti ei ole vaja välja printida, jagada, kokku koguda ja koju hindamiseks kaasa võtta,“ selgitas Pikkel. „Õpilaste töid saab hinnata igal pool, kus on juurdepääs arvutile, ning õpilased saavad kohe tagasisidet. Samuti jõuavad õpilaste kommentaarid õpetajani silmapilkselt.“

Heale vastukajale andis hoogu tagasisidesüsteem Reflect, mis võimaldab õpilastel anda tagasisidet omal viisil, kasutades selleks emotikone. „Õpilastel on mugavam anda tagasisidet eraviisiliselt kui teiste õpilaste ees. Nii saame noori paremini kaasata õppetöösse, käsitleda probleemseid valdkondi ja suurendada enesekindlust. Pikemas perspektiivis parandab see nii akadeemilisi tulemusi kui ka rahulolu õppimisega,“ lisas Pikkel. Õpilased omalt poolt kommenteerisid seadmete ergonoomilisust: võrreldes tavaliste sülearvutitega oli seadmeid lihtne kasutada klassiruumis, oma laual.

Näinud jaanuari keskel toimunud miniürituse ajal Surface’i digiklassiruumi toimimas, sõnas Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi infojuht Eve Tagavälja, et uuendusliku projektiga jätkatakse ka teistes koolides: „Me usume, et Eesti haridussüsteem peaks alati olema paar sammu ajast ees ja kasutama digitaalse kirjaoskuse elemente juba algkoolist alates.“

Haridus- ja Teadusministeeriumi projektijuht Toomas Adson märkis, et Eesti on esimene riik, kus seda katseprojekti rakendatakse. „Õpilase jaoks tähendab arengut toetav kool kohta, kus märgatakse tema võimekust ja antakse talle võimalus maksimaalselt areneda, ning uued uuenduslikud õppelahendused on kindlasti osa sellest. Ootame huviga edasist tagasisidet.“

Microsoftis haridusvaldkonna CEE lahenduse vanemspetsialist Oliver Zofic märkis: „Meil on hea meel näha positiivset tagasisidet, mida oleme saanud. Microsofti haridusprojektide eesmärk on tuua noortele kaasaegseid digilahendusi ja aidata kaasa parima hariduse omandamisele. Läti ja mitmed teised riigid liituvad projektiga järgmisena.“


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Tallinna Järveotsa Gümnaasiumis katsetati edukalt uudset Surface’i digiklassiruumi”

  1. Peep Leppik ütleb:

    Lõpetagem raha RAISKAMINE!

    Õpetamisel pole tähtsad vahendid vaid käivitatud psüühilised protsessid… Olles 9 aastat uurinud ca 1000 õpilase peal tajumisega seotud probleeme õpetamisel – TULEMUSTELE! – kõlab väide positiivsest mõjust väga diletantlikult …

    Kõige selle taga näivad olevat firmade kommertshuvid ja kui veel lugeda, et Eesti oli esimene… -!?

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!