Õpetajate Leht 3. märtsil
Kuidas kaitsta maakoole sulgemise eest?
Väikeste maakoolide sulgemisest on viimasel ajal olnud meedias palju juttu ning Lääneranna valla Metsküla Algkooli näitel käsitles seda teemat ka eelmine Õpetajate Leht. Küsisime Riigikokku pürgivatelt erakondadelt, kuidas kavatsevad nemad kaitsta elujõulisi maakoole sulgemise eest.
Tähelepanekuid õppekavade uuendamisprojekti materjale lugedes
Edgar Krull tõdeb, et üldhariduskoolide õppekavade arendamise käigus on õppekavadesse tehtud meeletu hulk muudatusi. Ta leiab, et õppekava arendustegevus ei lähtu siiski üldistest hariduseesmärkidest ja ideaalidest, seetõttu kätkeb see endas ohtu, et üldosas hakatakse tegema muudatusi ainevaldkondade huvidest lähtuvalt.
Mitte ainult palgast ehk Päästame õpetaja!
Õpetaja Aare Külaots nendib, et palgatõus on oluline, kuid kindlasti mitte kõige tähtsam muudatus koolielus, mis meelitaks kooli motiveeritud noori õpetajaid, kelleta praegune haridussüsteem pole enam jätkusuutlik. „Õpetaja ei ole teenindaja, lapsevanemate või õpilaste lükata-tõmmata, vaid õppinud professionaal, vaimne eeskuju, teenäitaja,“ rõhutab ta.
Programmid pole võluvits koolivägivalla vastu
Tiina Kilkson kirjutab, et kiusamist kannatavad noored vajavad täiskasvanut, keda nad saaksid täielikult usaldada. Tema arvates on Eestil vaja omaenda koolivägivalla vähendamise programmi, mis võtaks arvesse Eesti kooli eripära ja töötaks ka õpetajate puhul, sest kahjuks leidub meie koolis ka kiusavaid õpetajaid.
Kuulmislangusega lapse toetamine kaasavas haridussüsteemis
Kuulmislangus mõjutab lapse kõne arengut, mis omakorda võib mõjutada tema akadeemilist edukust ning emotsionaalset ja sotsiaalset heaolu. Õpetaja, kes teab, et tema rühmas või klassis õpib kuulmislangusega laps, saab pakkuda lapsele parimat vajalikku abi ning rakendada kohandusi ja strateegiaid, mida laps võimetekohaseks õppimiseks vajab.
Kutsevaliku eri. Tuleviku tööturul maksavad oskused
Ettevõtted värbavad inimesi järjest enam konkreetsete oskuste, mitte ametit tõendava dokumendi pärast. See tähendab, et õppida ning hoida kõrgel tasemel nii üld- kui ka erialaspetsiifilisi oskusi tuleb kogu elu.
Noortele tuleb anda ruumi katsetada, eksida ja uuesti proovida
Alanud on kandidaatide esitamine aasta õpetaja konkursile. 11. aasta õpetaja gala eel uurime, kuidas on läinud varasematel laureaatidel.
Õpetajate Lehe küsimustele vastab Pääsküla Kooli arendusjuht Liis Enson, kes valiti 2021. aastal pälvis aasta klassijuhataja tiitli.
Pärimusmuusika õpetamisel saab kasutada uudseid digiõppevõimalusi
Eesti Pärimusmuusika Keskus on üldhariduskoolide õpetajatele ja õpilastele loonud digitaalsed pärimusmuusika õppematerjalid. Audio- ja videofailid ning töölehed on tasuta kättesaadavad nii Opiqu keskkonnas kui ka Eesti Pärimusmuusika Keskuse kodulehel.
Kuidas valmistuda Tartu Ülikooli akadeemiliseks testiks?
Üks viis Tartu Ülikooli õppekoht varakult kindlustada on teha juba märtsi lõpus või aprilli alguses akadeemiline test, mis mitmel erialal on kohustuslik sisseastumistingimus. Paljudel õpilastel, õpetajatel ja koolijuhtidel tekib küsimus, kuidas võiks õpilane akadeemilise testi sooritamiseks kõige paremini valmistuda. Kuna vahele on jäänud kaks koroona-aastat, mil testi ei toimunud, ning eelmisel aastal läks Tartu Ülikool üle uuele testimissüsteemile, siis on olulist teavet ka koolidele, mille õpetajad on varasemat süsteemi oma õpilastele tutvustanud.