Õpilased koostasid holokausti teemal õppematerjale
Haridus- ja Teadusministeerium koos Eesti Mälu Instituudi ning Eesti Juudi Muuseumiga viis õpilaste hulgas läbi holokaustiteemalise õppematerjalide koostamise konkursi.
17. märtsil toimunud lõpuseminaril kuulutati välja võitjad kahes vanuserühmas. 8. ja 9. klassi kategoorias läks 1. koht Kehra Gümnaasiumile, 2. koht Kohtla-Järve Maleva Põhikoolile ja 3. koht Tallinna Tõnismäe Reaalkoolile. Gümnaasiumiastmes valiti parimaks Viimsi Gümnaasiumi töö, 2. koha pälvis Tallinna Juudi Kool ja 3. koha Kilingi-Nõmme Gümnaasium.
Haridus- ja Teadusministeeriumi üldhariduse valdkonna nõuniku Mare Oja sõnul oli konkursi korraldamise eesmärk kutsuda õpilasi üles keerulisel teemal kaasa mõtlema ja analüüsima. „Õpilased koostasid materjale teemadel, mis neile endale holokaustiga seoses enim korda läksid. Kõige rohkem esitasid võistkonnad õppevideoid ja esitlusi.“
Konkursitöö võimalike teemadena pakkusid korraldajad välja Eesti juutide saatuse, mälestusmärkide, ellujäänute lugude kogumisega ja mäletamisega seotud teemad. Esitatud konkursitöö tulemus võis olla mitmekesine: virtuaalne näitus, õppevideo, temaatiline esitlus, interaktiivne poster, õppeekskursioon teemaga seotud paika või muu loov lahendus, mida on võimalik õppe-eesmärgil kasutada. Konkursi tulemuste väärtus on eakaaslastele koostatud (õppe)materjalid, mis kõnetavad noori.
Konkurss kestis väljakuulutamisest lõpuseminarini viis kuud, kokku registreerus 14 võistkonda, kellest võistlustöö esitas 10.