Tootsi seikluslik kodutee on rohkem kui mäng
Mäng olla väikese inimlapse töö, nagu üks laulusalm ütleb. Kuid Palamuse muuseumis valmis saanud liitreaalsusmängu „Tootsi seikluslik kodutee“ eesmärk pole vaid mängurõõmu pakkuda. Ehkki meelelahutus käib asja juurde, ammutab mängija uut tüüpi tehnoloogilise rakenduse abil teadmisi nii 19. sajandi Palamuse koolielust, ajaloost kui kirjandusest. Sel moel toob mäng raamatust loetud või filmist tuttavad tegelased nooremale külastajale lähemale.
Lugu algab sealt, kus muuseumikülastaja teekond tavaliselt lõpeb – kellahelinaga, mis kuulutab tunni lõppu. Siit aga Tootsi (ehk siis mängija) seikluslik kodutee alles algab. Palamuse alevis ringi liikuvat Tootsi ootavad teel koju mitmed tegevused ja ülesanded. Mängu käigus tuleb tal käia pagari juures, otsida pastoraadist kirikuõpetajat, teha kirikuaias sääreluuga pilti ja palju muud põnevat. Kõige selle käigus saab mängija aimu, millised nägid Tootsi kooliajal välja Palamusel tänaseni säilinud hooned nii seest kui väljast. Mäng kestab kuni poolteist tundi. Aga oluline pole mitte ainult kiirus, vaid ka tähelepanu ja nutikus.
Kui virtuaalreaalsusega saab mängija näha paiku vaid virtuaalsel moel, siis liitreaalsus võimaldab külastajal liikuda ringi Palamuse ehedas keskkonnas ning leida üles ajaloolised hooned. Loomulikult on aeg oma töö teinud ning mõnda hoonet Palamusel enam pole, kuid sel juhul tulebki appi liitreaalsusmäng, näidates, missugune üks või teine hoone omal ajal välja nägi.
Mängust saab osa nii koolitundidega koos kui ka eraldi. Parim viis mängu läbida on teha seda kahekesi – siis ei teki ohtu, et mõni osaline jääb mängust kõrvale. Loodud liitreaalsusmängu eelis on selle kasutajasõbralikkus ja lihtsus, sest mäng läbitakse, kasutades vaid külastaja personaalset nutiseadet, mida igaüks kõige paremini tunneb. Kui seade ei võimalda mängurakendust kasutada, saab ka muuseumist selleks ettevalmistatud nutiseadet laenutada.
„Kevade“ raamatu esmatrükk ilmus 1912. aastal – film jõudis vaatajateni 1970 – ning nüüd, 110 aastat hiljem, seiklevad Lutsu tegelased juba virtuaalilmas.